{Apropå "sämre" foton}

Igår skrev vi ju om vikten att ibland inkludera de foton som inte alltid är perfekta på sina sidor. De kan vara sämre ur ljussynpunkt, ur kompositionssynpunkt eller så är bilden suddig. Kanske motivet är på väg ut ur bilden osv...

Så igår fick vi 2 mail med sämre foton som trots allt är perfekta! Det är det som är det häftiga med vår hobby, att vi bevarar minnena för det är dom som är perfekta!!

Mikaela (inspirationsdesigner) visar några äldre sidor hon gjort med foton som många skulle kassera. Så ibland är det värt att spara dom där suddiga eller halvdana bilderna oxå!

Mikaela berättar: "Jag tycker att det tillför så mycket liv och fina minnen, mina barn sitter ju inte still så ofta, så för mig känns de layouterna nästan mer äkta"

mikla73 perspratt

mikla73 matta

mikla73 bror

Och så ett härligt sommarfoto från Helena (alfons10elias), i mailet skriver hon att fotot visserligen är suddigt i orginal men ändå är ett av hennes favoritfoton. Vi förstår varför!
alfons10elias bild

Ibland är det inte det perfekta som är perfekt!

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Anzan

Jättehärliga LO´s!! Jag kan förstå det där med att de känns mer "äkta" - så känner jag också ibland! Det vanliga är väl att man vill ha det "perfekta" fotot att scrappa, ett barn som sitter fint och ler in i kameran, men de är ju mer uppstyrda. Sedan finns det ju en berättelse bakom de "icke-perfekta" korten också, och då kanske det blir lättare att skriva!?
...Babbel...babbel... :)

Postat av: Helena

Ja, se hur bra det blev! Underbara foton och layouter! Min favvo-layout hittills är också med foton av min son som inte är helt perfekta. Med betoning på inte!

2006-08-29 @ 11:07:32
URL: http://helenasscrap.blogspot.com
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Charmiga, levande och precis som livet är foton - underbara layouter :)

2006-08-29 @ 12:23:00
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: badanka

UNDERBARA

2006-08-29 @ 13:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback