{Bra böcker}

Jag har massor med tidningar, böcker och annat som inspirerar mig i mitt skapande. Det är roligt och förlösande att se hur andra använder färdigt material, gör eget eller inspirerande att titta på alla underbara layouter.

För tillfället har jag två böcker som är mina absoluta favoriter! Jag tittar i dom dagligen och hittar nytt hela tiden.
scrapbocker

Ali Edwards och Elsie Flannigan har två helt olika scrapstilar. För mig kompletterar dessa två stilarna varandra. Jag utgår från det grafiska som Ali ofta har i sina layouter och Elsies lite slarviga, härliga, personliga stil med mycket färger inspirerar mig att våga gå utanför det invanda mönstret.

Jag tycker om Alis grafiska, rena stil där fotot och historien alltid står i fokus och denna bok om mönstrat papper har inte gjort mig besviken. Man får läsa om hur hon - och andra tjejer - använder olika typer av papper ihop. Mycket inspirerande och lärorikt.

Elsies hopplock och konstnärliga stil fascinerar mig. Hon är en fantastiskt duktig fotograf och hennes stil är härlig fräsch. Boken innehåller många layouter av Elsie, men även av andra inspirerande och duktiga tjejer! Man kan plocka en liten detalj här och en liten detalj där ur deras sidor och inspireras verkligen att skapa sin egen stil på ett nytt och nyskapande sätt. 

Har du inte dessa böcker, så kan jag bara rekommendera dig att köpa dom. Båda borde ingå i varje scrappares bibliotek!

Böckerna heter:
Ali Edwards "A designer's eye for scrapbooking with patterned paper" och Elsie Flannigans "52 scrapbooking challenges"

Cirkapris i Sverige är 199 kr/bok.

{Helene} 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag har båda på ingång, ska bli så kul att läsa båda två.

Postat av: Rebecca Bergsland

Vill ha! Vill vill vill! Och så vill jag ha pengar.
Tänk om biblioteken kunde ta in alla dessa underbara böcker. Då skulle jag bosätta mig där! ;)

2006-08-20 @ 12:45:34
URL: http://rebeccabergsland.blogg.se
Postat av: Tina

Ali E´s bok tyckte jag så mycket om att jag var tvungen att beställa hennes första också... :-) Jag hoppas jag får hem den nästa vecka!

2006-08-20 @ 12:57:29
URL: http://tinajohansson.blogg.se/
Postat av: Mimmimarie

Tack för rekommendationerna, det låter som två vettiga böcker. Jag saknar dock hela titeln och vilka författare som gjort vilken. Kanske ett ISBN-nummer oxo skulle hjälpa när man själv vill beställa.

2006-08-20 @ 13:26:56
Postat av: Linda

Ojojoj, min plånbok mår inte bra. Jag får skriva upp dem på önskelistan så länge.

2006-08-20 @ 14:48:24
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: steffi

annorlunda sida..kul :)

2006-08-20 @ 15:02:54
URL: http://steffis.blogg.se
Postat av: Evelina

Har bara Ali Edward's första "A designers eye..." och är inte alls speciellt imponerad av den, blir inte det minsta inspirerad att skapa någonting utifrån den.

Men så köpte jag Elsie's "52 scrapbooking challenges" och blev KÄR. Satte mig ned och gjorde första utmaningen så fort jag la ögonen på förstasidan!

Är nyfiken på Ali's nya bok, men eftersom jag blev lite besviken på den gamla så känner jag mig feg att köpa den...!

2006-08-23 @ 09:23:36
URL: http://wih.blogg.se
Postat av: Cinna

Böckerna verkar jättebra och är verkligen sugen på att köpa dem - men var??????
Hittar dem bara på Creating Keepsakes hemsida, men då blir det ju sååå dyrt med frakt och allt ...:(
Tar gärna emot tips på var man kan köpa dem.

2006-08-26 @ 19:18:34
Postat av: webmosterhelene

Utan att favorisera någon butik, och utan att ha kollat om dom finns någon annanstans, så köpte jag mina hos Scrapperiet...

2006-08-26 @ 21:10:58
Postat av: Cissi

Dom har jag också... KANONBÖCKER rekommenderas varmt!!

Postat av: Cissi

A DESIGNER´S eye 2, finns på Scrapbutiken också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback