{de små sakerna}

Det är de små sakerna i vardagen som sätter guldkant på tillvaron.
- Lappen på ytterdörren med en kärleksförklaring
- En liten blomma på nattygsbordet när man vaknar
- Någon som ställt badskum på badkarskanten
- Nybäddad säng efter en lång arbetsdag.

Små saker bara för att!

Glöm inte att uppskatta varandra och inte ta förgivet det man har.
Lev i minuten och nuet.

En så söt liten låda har en mamma gjort, den sitter på kylskåpet med små lappar i för att påminna henne om att sända med en liten hälsning i lunchlådan.
love
Tarzan

Vi fick ett mail av Fanny:
Jag gjorde den här lilla burken till min man på alla hjärtans dag i år, med tags i som vi använder som kylskåpsmagneter.... Kanske kan det inspirera nån annan....?

fanny lovetags

Är det inte en underbar idé? Ett härlig och enkelt sätt att glädja någon?


Tips på fler små guldkanter tas gärna emot, svara gärna i tråden :)

{åsa och helene}

Kommentarer
Postat av: Monica

Att komma ner till köket kl. 20 på kvällen och upptäcka att allt är undanplockat och diskat och glänsande rent!

Postat av: badanka

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA d ee mysigt!

2006-08-25 @ 11:20:49
Postat av: Zarah

...att hitta en dymolapp (en sån genomskinlig, som inte syns direkt) på spegeln i badrummet - där det står "du är vacker!".
...att få en blå blomma i en äggkopp, "för att den var vacker och blå och fick mig att tänka på dig".
...en knallorange post-it-lapp tvärsöver dataskärmen, med texten "älskar dig!!"
...en man som (trots att han tycker att man har ALLDELES för många blommor/växter) kommer hem med en 1½ meter hög hoya, som han hittat på annons för att "jag tänkte att du kanske ville ha den"...

osv. :)

2006-08-25 @ 11:28:52
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: badanka

zarah! tack vilka gulliga saker du delar med dig av..urgulliga.. vilken man du har!

2006-08-25 @ 11:30:58
Postat av: Kicki

När min man hade ett jobbigt säljjobb förra vintern så scrappade jag lite kärleksgrejer som han kunde ha på jobbet som inspiration och pepping, det var med bilder på mig och på familjen och mycket jag/vi älskar dig och sånt.

...bara att få höra "jag älskar dig" eller "du är bäst" tycker jag är underbart och förgyller dagen!

2006-08-25 @ 11:40:07
URL: http://kickis.blogg.se
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Man blir ju alldeles gosigt, varm i hjärtat!!!

2006-08-25 @ 12:34:01
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: MiaKvack

Min man är faktiskt rätt bra på att ge små kärleksförklaringar, typ en postitlapp på ratten där det står puss, och när han är bortrest i jobbet brukar jag hitta ett litet brev eller nåt i sängen när jag går och lägger mig (vilket iofs. får mig att känna mig ännu mer ensam *fniss*) men den senaste är väl ändå den sötaste: Han åkte in till stan och köpte två refillförpackningar med fotofix trots att han INTE visste om att de nästan var slut, bara för att han vet att jag tycker det är jobbigt att krångla mig upp på stan. snacka om fullträff! :-) Själv är jag rätt dålig på såna saker, jag är mer för att säga rakt ut vad jag känner :-)
Däremot har jag gärna med mig lite hembakat när vi besöker våra mormödrar eftersom de inte orkar själva osv.

2006-08-25 @ 14:10:19
URL: http://pyssel.derenback.se
Postat av: Zarah

Åsa - ja, han är underbar! :D

ANDRA guldkanter är till exempel
* att köpa en bukett med KNALLFÄRGADE gerbera (eller vilka blommor man nu gillar) till sig själv och njuta av dem, bara för att man är så bra och förtjänar det! (Man kan alltid fira något - att katten har namnsdag, eller att det är fint väder, eller att man hann med bussen hem fast man var sen, om man vill ha en "ursäkt"!)
* att sitta på ett fik med en vän och äta en god kaka, när man ätit nyttigt i en vecka
* att ha en spinnande katt i knät
* att få ett kort från en scrapvän, "baraföratt"
* att få komplimanger från någon
* att GE någon en (uppriktig, såklart) komplimang! Glädje sprider sig - och det finns ALLTID något bra att säga!
* att surfa in här och se att ni uppdaterat!!

:D

2006-08-25 @ 19:25:48
URL: http://zarischka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback