{Freestyle - scrapstil}

Koll på trenderna

 

Vi kommer spana in det olika scrapstilarna som finns.

Först ut -FREESTYLE

 

Freestyle är en stil som vuxit upp under året 2006. Det innebär att man tar vad man har och gör vad man gör. En stil där allt är tillåtet det finns inga gränser för vad som är rätt och fel. Det behöver inte heller innebära att man använder syrafria produkter, man släpper sin kreativitet loss och bara skapar.

Det är ett bra sätt att komma igång, att bara ”rocka loss” och inte tänka på regler och former.

 

Denna scrapstil kan verkligen inspirera och få en att tänka i nya banor, även så kan det vara ett utmärkt sätt att komma ur en scrapsvacka.

Fresstyle handlar om att göra sin grej, att vara kreativ och personlig.

Gör vad du känner för!

{Åsa}




tia

{tia}

Rhonna
{Rhonna Farrer}

colesmom

{colesmom}



chrisjenkis
{chris J}

thefrogstudio
{the froggstudio}

massa av inspiration finner du i denna blogg, även layouterna ovan.
http://www.autumnleaves.com/freestyle/

Kommentarer
Postat av: Helena H

Jag har inte riktigt hajat det här med freestyle. Göra vad man gör utan regler och göra sin grej, är det inte det man redan gör? För finns det egentligen några regler inom scrap, eller? De regler man följer är väl i så fall sånt man sett andra göra. Jag har tänkt freestyla flera gånger men det blir lik förbenat som det brukar bli så jag är väl helt enkelt inte en freestylare. Pladdrig värre det här :)

2006-08-17 @ 17:03:05
Postat av: badanka

*ler* nä de e klart det inte finns några "regler" på det sättet.. Men om man ser på hur scrapbookingen sett ut senaste åren så har de inte kanske varit så vågat? Freestyle är helt att bara göra som man känner för, å jag tycker själv att det är skillnad. Mönsterklippta kort tex, inte så vanligt på vanliga LO? Man följer inga direkta grafiska regler, man kör bara på. Men visst kan man kalla allt freestyle;)

2006-08-17 @ 17:33:28
Postat av: webmosterhelene

Nääää, det finns inga regler annars heller :) Alla skapar fritt :) Men det som menas med freestyle i egentligen mening är väl att man använder icke-syrafria produkter i större utsträckning. Själv kan jag tycka det är spännande att titta på de sidorna, men för mig är det viktigt att bevara mina minnen så länge som möjligt... Så jag kör en scrapvänligt form av freestyle isf ;-)

2006-08-17 @ 18:01:55
Postat av: Frida

Läckert!!

Postat av: Anna (ronjabus)

Det är ju häftigt med Freestyle! Det är ju att gå över alla tidigare "osynliga" gränser. Min favorit är Rhonna Farrer.

2006-08-17 @ 19:22:53
Postat av: Lotta-R

I Lööööv it! Det är skönt men svårt att gå utanför sin egen "box" och våga testa lite annat. Men sånt här inspererar massor!!

2006-08-17 @ 22:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback