{Inspirationsdesigner - Lotta-R}

Här kommer Lotta-R, fantastiskt duktig och alltid lika inspirerande!! Vi är oerhört tacksamma att ha med dig ombord! Fantastisk scrapstil har hon, och ett underbart sinne för färg och form!

- namn
Lotta Rubom, men går oftas under Lotta-R

lottar_foto

- hemsida/blogg
har ingen länk för tillfället

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa

Började scrappa 2004 då jag hittat lite sidor via nätet. Men tänkte till en början bara använda materialet till en massa annat pyssel. Men gled snabbt in på riktig scrapping i alla fall. Jag har alltid varit kreativ och älskat att pyssla i alla dess former, så den här hobbyn har ett fast grepp om hela mig!


- vart finner du inspirationen

Jag hittar inspiration i min vardag, av mycket annat som inte rör scrappingen alls. Fina färgkominationer, vackra mönster och ideér. Men också självklart av andra scrappare både på nätet och "in real life".


- din stil, förklara

Vill gärna ha lite mysiga färger, blanda starka färger med det mjuka. Dekorerar ganska mycket på mina sidor och tycker om när det ser lite slitet ut.


- vilka produkter tycker du om

Just nu är jag inne i en period då jag bara älskar chipboards bokstäver, så det används flitigt! Annars älskar jag vackra papper och andra lite annorlunda dekorationer.


- trender, vad tror du kommer komma

Jag tror det kommer komma mer svulstiga mönster, med lite barock känsla över. Jag tror att Scrappingen kommer följa lite av det mode vi kan se i tex inrednings sammanhang. Mer glitter är en annan sak jag tror kommer smyga sig in.


- vad gör du vid en scrapsvacka

Jag jobbar bäst under press, så jag gör bidrag till olika tävlingar eller andra utmaningar. Det är lättare att få jobba mer olika uppgifter och utgå från dom, speciellt då man hamnat i en scrapsvacka.


- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare

Lek med papper, former och dekorationer. Att scrappa handlar om att få skapa fritt, det finns inga regler! Att scraplifta någons annans verk tror jag också kan få fart på en!

Här kommer Lottas underbara sommar-LO! Är det inte så att man längtar efter att få följa den turkosa vågen i hennes LO?? Tack för att du delar med dig av tid och kunskap, Lotta!
lottar_vattenlek

{ Helene och Åsa }

Kommentarer
Postat av: Lilo

Jättekul att läsa mer om dig Lotta!!! Dina fina sidor du gör inspirerar mycket!!!

Postat av: Julia

Måste höra efter hur det är med album. Jag menar, grejer som står ut lite ifrån sidan blir ju knöligt när man slår igen boken... Jag har inte riktigt förstått det där, dessutom så har man väl två sidor som hela tiden ligger emot varandra, så att det blir dubbelt så knöligt..?
Eller?
Är det så att man måste köpa speciella scrapbookingalbum för att överhuvudtaget kunns crappa någorlunda?


/ Julia

2006-08-22 @ 18:57:40
URL: http://farbrorjulia.blogg.se
Postat av: Monica

Många använder sig av fotoalbum med plastfickor vilket gör att man kan ha lite "knöligare" sidor utan att de skadar varandra eller att man tappar dekorationerna. Det finns dyra, fina foto/scrapalbum, men många med mig använder pärmar med "vanliga" plastfickor (hellre klara än matta).

2006-08-22 @ 19:19:28
URL: http://www.monnah.com/
Postat av: Maria W

Kul att läsa lite mer om dig Lotta. Du är en otrolig inspiration!

2006-08-22 @ 19:59:38
Postat av: badanka!

Älskar dina alster Lotta! Så fin sommar Lo med..

Julia-jag använder vanliga scrapalbum med plastfickor för att skydda mina alster. Mina sidor innehåller ofta saker som står ut men det är absolut inget som blir förstört. Vi kommer göra en artikel å förklara lite olika saker som man kan behöva veta som nybörjare..Lycka till julia / åsa

2006-08-22 @ 20:29:26
Postat av: Marie

Härlig layout som alltid Lotta! Kul att läsa mer om dig!

2006-08-22 @ 20:59:05
URL: http://www.sockergrynet.se/
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Underbar våg :) Kul att läsa om dig, Lotta!

2006-08-22 @ 21:26:49
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: Emma

Vilken härligt sommrig lo! Gillar din stil skarpt!

2006-08-22 @ 22:51:54
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Cissi

Underbar lo som alltid Lotta!! :D

Postat av: Sanna F

Ja Lotta, du är verkligen inspirerande!!!!
Dina layouter och kort är alltid så fina!

Kram från Sanna F

2006-08-23 @ 09:02:47
Postat av: Anna (ronjabus)

Kul att läsa om dig Lotta. Du är en riktig inspirationskälla!

2006-08-23 @ 18:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback