{Vinnare - journalingtävling}

Vi fick se en hel del fina alster, med mycket bra fokus på journaling.... Här är dock vinnaren, Anna78:s härliga sida med massor med text... Sidan är första sidan i Annas nya album om hennes döttrar, ett syskonalbum...

anna78_vinnarejourn

Text:
Vanliga dagar...vardagar...sköna dagar... Det har varit så skönt att vara barnledig och hemma med er två! Alla små utflykter, promenader, shoppingturer, mysmorgnar, leenden, bus och skoj... Jag skulle inte vilja
vara utan något av det! Visst har vi haft våra duster (det har vi ju fortfarande) men det hör ju till som en naturlig del i att växa samman som en familj. Inte vill jag glömma alla sömnlösa nätter, blöjbyten, oroliga
BVC-besök, små olyckor, gnäll och trots! Det har varit, och är fortfarande, en stor del av vår gemensamma vardag, en vardag som jag vill minnas som den var, utan förskönande dimridåer.

Det är så lätt att fokusera enbart på de stora händelserna; första stegen, födelsedagar, högtider, dagisstart och alla andra milstolpar i ett litet barns uppväxt. Men vardagen då? Vägen fram till alla dessa milstolpar?

Jag önskar att jag kunde spara alla minnen av era småbarnsår, lägga dem i en vacker ask där de aldrig bleknar och försvinner. Tyvärr finns ju inte den möjligheten. Istället vill jag i dessa scrappade album berätta så mycket som möjligt om er vardag under era första år. Jag hoppas att ni kommer att få lika mycket glädje av dem som jag redan har. Man glömmer så fort, även saker man aldrig trott skulle glömmas, minnen som för stunden ter sig så starka, bleknar. Då är det en tröst att ha delar
av dessa minnen nedtecknade, sparade för framtiden.Jag hoppas att ni kommer att förbli de härliga små personer ni är, att ni håller fast vid allt det som gör er till de underbara småtjejer ni är!

Fortsätt ifrågasätta, busa, trotsa, fortsätt utforska, undersöka och tänja gränser. Det är ju så man utvecklas! Klädnypor i håret är ett exempel på vad en storasyster kan utsätta sin lillasyster för. Mer kommer det säkert att bli, och snart är det dags för lillasyster att betala tillbaka med samma mynt. Ni har så roligt tillsammans! Jag njuter av att se er tillsammans, se er utvecklas, nå nya mål, växa och förändras...men ändå förbli desamma. Allt i vardagen, allt i dessa härliga, vanliga dagar.

Stort grattis till vinsten, Anna!

{Helene och Åsa}


Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh vilken underbar text Anna! Nästan så man skulle kunna kopiera den till en egen layout:O)

Kramen Anna S

Postat av: MiaMaria

Grattis Anna! Underbar Lo med en sådan text som jag också skulle vilja komma på att skriva på min LO :)

2006-10-12 @ 17:09:36
URL: http://sarnhammar.se
Postat av: Åza

Underbar LO, gillar texten massor!

Postat av: Anzan

Jättefin LO och en VACKER text till dina barn! Blir alldeles varm i hjärtat!

2006-10-12 @ 18:27:09
URL: http://annalennstrom.blogg.se
Postat av: Miaa

Hej!
Jag tyckte det var en fullkomligt strålande idé att använda journaling som "bakgrundspapper". Jag kan säkert använda idén nån gång...
Det var en väldigt fin LO i övrigt också förståss!!
MVH Miaa

2006-10-12 @ 18:33:51
Postat av: Monica

Vilken levande och beskrivande text! Känslig, med humor och "medryckande". Briljant!

2006-10-12 @ 19:49:38
URL: http://www.monnah.com/
Postat av: Milla

Vilken härlig LO och vilken underbar journaling!!!

2006-10-12 @ 22:13:54
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Ullis

Underbar text! Grattis Anna!!!

2006-10-13 @ 08:00:09
URL: http://ullis-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Theresa - Pysselgumman

Underbart! GRATTIS :)

2006-10-13 @ 08:20:43
URL: http://www.pysselgumman.se
Postat av: anna78

Men guuuu vad glad jag blir!! Hade totalt missat att kolla hur det gått i den här tävlingen! Tack så HEMSKT mycket, nu är helgen gjord för min del! :D

2006-10-14 @ 15:05:36
Postat av: Evelina

Men GRATTIS tjejen!! Jag blir bara stoltare och stoltare för var dag att ha dig som mentor! (kan du inte smitta av dig lite talang också??)

2006-10-14 @ 15:17:25
URL: http://wih.blogg.se
Postat av: Anonym

GRATTIS vännen min! Denna LOen är ju bara såååå fin!!!!!

2006-10-14 @ 23:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback