{Inspirationsdesigner - Elisabeth}

Nu har turen kommit till vår sista inspirationsdesigner, nämligen Elisabeth! En talangfull scrappare som inspirerat många av oss att börja scrappa!

- namn
Elisabeth Wallin
elisabeth foto
- hemsida/blogg
http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag började att scrappa på riktigt i november 2001 men vägen dit var lite lång. När vi fick Linnea, som idag är 7,5 år, ville jag så gärna göra ett "mitt första år" album till henne men de som fanns på markanden passade inte så bra till adopterade barn.Så jag bestämde mig för att göra ett eget, fast jag visste in hur och med vilket material. I någon Panduros hobbytidning hittade några scrappade sidor och med en hänvisning att materialet fanns att köpa på Panduro. Så jag åkte dit och köpte ett startset med bl a enfärgade papper. Jag gjorde ett par layouter med  materialet från startkitet men blev inte speciellt nöjd.

Startkitet föll så småningom i glömska tills jag en dag surfade jag runt på nätet och kom på att jag skulle googla på scrapbooking och hamnade på KMAs site. När jag surfade runt där hittade jag en svensk scrapbutik Decor Unique (Ylvas butik) inte långt från där jag bor. Jag anmälde mig till en kurs i början av november 2001 och sedan dess har jag varit fast i scrapbookingen. Tyvärr råkade jag ut för en ögonsjukdom för ett par år sedan vilket gör att jag  inte orkar scrappa så långa stunder eftersom mina ögon inte orkar.

- vart finner du inspirationen

Inspiration till mitt scrappande finner jag i stort sett överallt. Mycket av inspiration kommer från tidningar men framförallt på nätet och alla duktiga svenska scrappare.

- din stil, förklara

Jag gillar att testa olika stilar men känner mig mest hemma med det faller oftast tillbaka till en enkla, rena stilen.

- vilka produkter tycker du om
Mina favoritprodukter är naturligtvis papper - jag älskar Bazzill men gillar såklart mönstrade papper från en mängd olika tillverkare. Jag är svag för band och har det på många av mina layouter.

- trender, vad tror du kommer komma
Inom scrapbooking så kommer det hela tiden nya trender. Jag har nu varit med ett tag och ser att vissa saker återkommer. Jag tror att knappar blir stort till hösten - eller så är det en önsketanke eftersom jag önskar mig  en hel hög med knappar i regnbågens alla färger.

- vad gör du vid en scrapsvacka

När jag hamnar i en scrapsvacka brukar jag försöka hämta inspiration från tidningar och böcker. Den bästa medicinen är dock scraplifting eller att scrappa efter någon annans skisser.

 - nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare

Som nybörjartips till nya scrappare skulle jag vilja säga att köp inte för mycket saker, börja med cardstock och mönstrade papper kanske lite dekorationer. Titta runt i olika gallerier och försök hitta det du gillar och köp bara det. Släng inte ut en massa saker i sjön på sånt som du kanske inte  kommer att använda sedan.

Elisabeth visar er en av hennes äldre alster, istället för att visa en ny sommarsida. Hon har här blivit mycket inspirerad av Becky Higgins, för många en scrapikon inom scrapvärlden.
elisabeth sommar

TACK för att du är med i vårt gäng, Elisabeth! Du är mycket duktig och vi ser framemot att få se alster från dig!!!

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Åza

Wohoo, sveriges stora inspiratör och "dra ned i träsket" kvinna. Hur många är vi inte som har börjat scrappa efter att ha hittat dig och dina fina Linnea-layouter på nätet!? *räcker upp handen*

Superkul att få läsa mer om dig!

Postat av: Cissi

Stämmer absolut, du är en av sveriges största inspirationskälla!! Älskar dina layouter!! Så kul att få läsa lite om dig också! = D

Postat av: Anonym

Jag är så glad att vi äntligen är på samma ställe scrapkompis!!!!

2006-09-20 @ 08:57:29
Postat av: Mysmasken

Allas vår scrapmoder! =)
Kul att läsa mer om dig.
Kram

2006-09-20 @ 10:52:18
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: HelenaH

Jag räcker också upp handen. Utan dig hade det nog varit betydligt färre scrappare i Sverige :)

2006-09-20 @ 11:03:48
URL: http://helenasscrap.blogg.se
Postat av: Monica

Jag önskar så att du kunde få bli helt frisk i ögonen så du fick scrappa precis så mycket som du vill. Tack för all inspiration! Kram

2006-09-20 @ 14:16:46
URL: http://monnah.com
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Jag med räcker upp handen - tack Elisabeth :) Roligt att läsa om dig och se din fina sida, kommer så väl ihåg den och gillar den än idag!!!

2006-09-20 @ 17:26:24
URL: http://www.pysselgumman.se
Postat av: Marie

Härligt att få läsa om dig Elisabeth. Tänk så många du har inspirerat till att börja med scrapbooking! Känn dig stolt! :)

2006-09-21 @ 19:32:06
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: anki

Mycket snyggt!
Varit inne och kikat i din blogg- och säger bara: WOW!!
Jätteroligt att läsa om alla dessa superduktiga inspirationsdesigners!!

2006-09-22 @ 06:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback