{Inspirationsdesigner - Helena}

Här har ni Helena! En tjej som älskar färger och som scrappar rakt, grafiskt och så fantastiskt snyggt!

-namn
Helena Hammarbäck

helena foto

- hemsida/blogg
http://helenasscrap.blogg.se/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag började att scrappa i maj 2005. Jag letade efter en hobby för att få lite egen tid och för att få göra något som bara är mitt. Någonstans i det undermedvetna låg scrapbooking och en dag så bara ploppade det upp i huvudet. Jag sökte sedan på nätet och på den vägen är det.


- vart finner du inspirationen
Lite överallt, tidningar, forum och omgivningen i stort.


- din stil, förklara
Färgglad och rak. Jag scrappar helst med färgstarka mönstrade papper. Jag blandar gärna mönster och tycker det är roligast om jag kan få med papper från minst tre företag på en LO. Jag är väldigt rak i mitt scrappande och lägger aldrig foton eller papper på snedden. Jag lägger nästan aldrig papper på varandra utan ser hellre till att ha ett litet mellanrum mellan pappren. Jag använder i stort sett aldrig vågor eller cirklar utan scrappar nästan uteslutande rektagulärt.


- vilka produkter tycker du om
Mönstrade papper och då främst, KI Memories, American Crafts, SEI och My Minds Eye. Jag gillar även knappar band och rub-ons


- trender, vad tror du  kommer komma
Kanske ännu mer av doodling och handskrift. Det känns som att man ska vara superkreativ just nu och göra egna mönster osv.


- vad gör du vid en scrapsvacka
Första gången det hände mig så la jag av helt, scrappade ingenting och handlade heller ingenting. Nu i vår har jag haft en svacka men då har jag fortsatt att scrappa men lagt ner handlandet. Vad som händer är att jag scrapliftar mer än jag normalt sett gör för att få inspiration när min egna kreativitet går på sparlåga.


- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Att inte köpa så mycket saker och försöka hitta sin egen stil. Mina första LOs ser ut som någon annan har gjort dem för jag försökte göra som andra istället för att göra som mig själv.

Här är Helenas sommarsida, som får oss att verkligen längta till nästa sommar!!!
helena sommarlo

Tack för att du är med oss, Helena!!!

{Helene och Åsa}


Kommentarer
Postat av: miakajsa

Vilken härlig sida, känner smaken av jordgubbarna. Tycker om bara fyrkanter, är nog lite själv åt det hållet.

2006-09-11 @ 21:04:28
Postat av: Monica

Hej Helena! Jag älskar din färgglada stil och känner igen din kärlek till det "grafiska".

Postat av: Anonym

Åh jag älskar dina färgglada fyrkanter! Man blir glad av att titta på dina sidor.

2006-09-12 @ 08:14:25
Postat av: Fiffi

Hoppsan, det var jag som skrev det anonyma inlägget ovan ,-)

2006-09-12 @ 08:15:14
URL: http://knasbanan.blogg.se
Postat av: Sanna F

Verkligen jätte jätte snyggt!!!!

2006-09-12 @ 08:37:06
URL: http://sannaf.blogspot.com/
Postat av: JennyB

Vilken snygg sommarlo. Du har verkligen en härlig stil!

2006-09-12 @ 08:38:43
Postat av: Erika

Hej, vill bara säga att Er sida är en inspiration, jätte trevligt att titta in då och då! Ska ge mig in på ett projekt vilken dag som helst.
Skall ordna ett scrap kollage åt min sambo som fyller 30 och har haft minst lika många bilar genom sitt liv. Fotona är beställda och nu är det dags för en mindmap, skall vara klart till lördag. Önska mig lycka till :)

2006-09-12 @ 09:19:28
URL: http://eysa.blogg.se
Postat av: Ellinor

Superläcker layout! Du gör så mycket fint Helena!!

2006-09-12 @ 09:54:19
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Anonym

Otroligt läcker, så maffigt med dom starka färgerna och alla foton! : D

2006-09-13 @ 08:17:29
Postat av: Cissi

Ursäkta, jag blev visst anonym härovanför!!

Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Supersnyggt och trevlig läsning :)

2006-09-13 @ 15:20:32
URL: http://pysselgumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback