{Inspirationsdesigner - TinaJ}

Här kommer TinaJ, en härligt duktig scrappare som med sin enkla fräscha stil får en att vilja scrappa mera! Tina scrappar även på engelska, inte så vanligt bland våra svenska scrappare. Det ger ett härligt fräscht inslag!!

- namn
Tina Johansson

tinaj foto

- hemsida/blogg
Tinas 2peasgalleri
Tinas blogg

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa

Jag började scrappa för 3,5 år sedan då jag började vilja göra något fint av alla foton jag tog på min första son. Att "bara" sätta in dem i vanliga album kändes inte tillräckligt helt enkelt! :-)
 

- vart finner du inspirationen

Överallt, kan se något som jag inspireras av i reklam, kläder, tyger och så vidare. Mest inspirerad blir jag dock av själva fotot och hur det talar till mig.


- din stil, förklara

Jag är en så kallad graphic scrapper; tycker om balans, raka linjer, starka färger och inte för mycket dekorationer. Jag vill att fotot ska vara det väsentliga. 


- vilka produkter tycker du om

Jag tycker mycket om chipboard, brads, rub-ons (både bokstäver och motiv) och ribbon. Sedan är jag sjukligt beroende av Bazzills strukturerade cardstock, kan inte göra en enda layout utan det!


- trender, vad tror du kommer komma

Hm... Jag tror att det kan komma mer och mer snirkliga mönster, tänker mig en utveckling av doodeling och influenser av barocken. Stort är ännu trend och kommer så att förbli ett tag till tror jag. Så småningom tror jag att layouterna mer och mer kommer innehålla fler foton, i stället för en förstoring som det ser ut nu. Blir spännande att se, vad det än blir!


- vad gör du vid en scrapsvacka

Gråter och sliter mitt hår..! Nåja, nästan i alla fall. ;-) För mig fungerar det bäst att låta scrappandet vila när det inte känns roligt. Jag lägger det åt sidan och ägnar mig åt mina andra intressen (hund och inredning) och plötsligt finns lusten där igen! De första layouterna jag gör efter en scrapblock brukar kunna bli riktigt bra, då har jag ju laddat ett tag.


- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare

Köp inte så mycket saker innan du känner vilken stil du tycker om. Titta på andras layouter; vad är det du attraheras av och vad ogillar du? Själv köpte jag på mig på tok för mycket gulliga papper i början som jag aldrig använde... Köp på dig några fyrkantiga och runda punchar i olika storlekar, de är mycket användbara. Cardstock kan du samla på dig ordentligt av; fundera på vilka färger du tror att du använder mest (vilka färger har dina barn på kläder osv). Lita på din känsla; vad säger fotot till dig, vad kände du när du tog det eller såg det första gången? Ett tips för att hitta din stil är att jobba med svartvita foton, då slipper du känna dig begränsad av färger på fotot utan kan i stället lägga energin på att vara kreativ!

Här är en härlig sommarsida som Tina gjort, härliga underbara färger med fotot i fokus!!
tinaj sweet summer

Tack för att du är med oss, Tina!! Vi ser framemot att få se dina superfina sidor!!!

{Helene och Åsa}


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är superduktig Tina!!

Postat av: AnnaB

Å vilken väldigt underbar LO du gjort Tina! Och jättekul att läsa mer om dig!

2006-09-01 @ 19:00:11
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Cissi

Vilken underbar ren och fräsch scrapstil du har Tina!! Kul att få läsa lite om dig! :D

Postat av: Marie

Underbara layouter Tina! Kul att få läsa mer om dig och stifta din bekanskap! :)

2006-09-01 @ 20:09:54
URL: http://www.sockergrynet.se/
Postat av: Annie

Jättefin sida, Tina!! Så kul att se dig här och läsa dina tips och ideer! :D

2006-09-01 @ 21:01:22
Postat av: Ulrika

Vilken fantastisk fin layout!!

2006-09-01 @ 22:46:10
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: badanka

Otroligt..men de vet du..älskar din stil å fotografier

2006-09-01 @ 23:24:19
Postat av: JennyB

Så fin, så fin, så fin layout!

2006-09-02 @ 10:30:13
Postat av: Malena

Du är så duktig och det är kul att få se dina layouter här också. Tack för helgen!!!

2006-09-04 @ 18:03:15
URL: http://malenascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback