{Inspirationsdesigner - Ullis Ö}

Nu har vi kommit fram till Ullis, en fantastiskt duktig tjej det med!! Scrappar de flesta färger och helt underbart!

- namn  
Ulrika Öst
ullis foto

- hemsida/blogg
http://ullis-scrapblog.blogspot.com/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Började så smått sommaren -02 då jag avslutat min dotters första året album (inte scrappat) och ville fortsätta hålla på med foton på något sätt. Köpte ett startkit på Panduro och surfade ut i cyberscrapvärlden ett par månader senare, resten är historia!

- vart finner du inspirationen
Överallt i livet, jag tänker på scrapping jämt! Men har jag svårt att komma igång med en specifik sida plockar jag fram någon CK tidning eller surfar runt i gallerier för att få en kickstart.

- din stil, förklara
Jag jobbar mycket med olika mönsterpapper i lager på lager. Olika tillverkare blandas hejvilt och jag gillar varken att det blir för supermatchat eller för symmetriskt! Oftast använder jag mig av ett förstorat foto och flera små samt journaling för att förmedla den historia jag vill berätta. Detaljerna som sätter slutklämmen är det allra roligaste och även det som är min styrka som scrappare.

- vilka produkter tycker du om
Mönsterpapper, band och brads

- trender, vad tror du kommer komma
Scrappare blir mer och mer medvetna om hur viktiga fotona är för slutprodukten! Jag tror att det kommer att bli allt vanligare med bättre foton som även kommer att vara behandlade i photoshop, kanske man har lagt till brushes eller ramar samt fixat till färgerna. Många vill använda element från digitalscrappingen men ändå inte överge sina papper och sax, jag tror att det kommer att bli mer och mer digital scrapping framöver!

- vad gör du vid en scrapsvacka
Tvingar mig själv att scrappa mig ur den! Scrapliftar jag en LO först så brukar min egen kreativitet snart bubbla igen!

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Jämför dig inte med andra mer erfarna scrappare! Kom alltid ihåg att det är för dig och din familj du scrappar och se till att njuta av processen!

Ullis har gjort 3 helt underbara sommarsidor. Titta, njut och gör som vi: läääääängta efter en ny sommar :)

ullis1

ullis2

ullis3

Tack för inspirationen och att du är med i vårt gäng, Ullis!!

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Moma

Min stora inspiratör! Helt underbara loer som alltid Ullis. Tack för att du delar med dig.

Postat av: Lilo

Du är bara såååå duktig! =)

2006-09-12 @ 22:01:53
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: anki

Superfina!
Läängtar tillbaks till sommaren redan. :-)

2006-09-12 @ 22:06:39
Postat av: JennyB

Mmmm, längtar tillbaks till sommaren.
Ursnygga sommarlayouter!

2006-09-13 @ 06:59:10
Postat av: Fiffi

Åååh underbara!

2006-09-13 @ 07:57:26
URL: http://knasbanan.blogg.se
Postat av: Anonym

Åååh, så härligt att få se dina underbara layouter!! Underbart foto där barnen springer på bryggan! : D

2006-09-13 @ 08:13:37
Postat av: Cissi

Oj, det var inte meningen att jag skulle vara anonym.. det var jag härovanför..

Postat av: Lotta-R

Jag älskar dina sidor som alltid, du är så duktig Ullis!!!

2006-09-13 @ 09:33:14
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Underbart som alltid!!!! Så kul att få läsa om dig :)

2006-09-13 @ 15:15:40
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: Monica

Saknar dig i Scrapbutiken... Vad roligt det är att ändå få njuta av dina välarbetade sidor. Den lilla trädgårdsmästaren blev min favvis av de här tre!

2006-09-13 @ 17:10:09
URL: http://www.monnah.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback