{vacker layout från mysmasken}

En Layout som verkligen satt sina spår hos många, den gick rakt i rakt in i hjärtat.

Tack för du delar med dig

{åsa och helene}

"En layout som handlar om att ha en frånvarande pappa som aldrig riktigt har brytt sig.
En känslostarkt ämne.
Min nyfödda lilla hand i pappas. En hand som hade kunna behövt en pappas trygga hand även senare i livet.

Papperet under "daddy's" är hemmagjort. Jag skrev ord på olika språk och sedan skrev jag "daddy's" i vitt ovanpå, när jag skriv ut det ritade jag runt kanterna med svart penna. Ser ut som rub-ons."

Mysis

Såhär är dikten jag har skrivit:

All I ever wanted was to be loved, to be daddy’s little girl,
But you see, I will never be, you were never there for me.
I have one thing to thank you for, you brought me to this world.
That is all you ever gave me… life. But see I wanted more daddy.
I wanted you to wipe my tears and chase away all my fears.
I wanted that hug and understanding, telling me that I’ll be okay.
Now, you start to care, but daddy, it’s too late. We’re more like friends.
Not all the money in the world can give me what you didn’t.
And remember, all I ever wanted was to be your little girl.

Mysmasken


 

mysisfavorit


Kommentarer
Postat av: UlrikA T

Verkligen stark LO!
Underbart foto!

Postat av: Jane

Ja jisses, den berör! Har själv så gott som ingen kontakt med min biologiska familj - jag längtar tills jag klarar av att scrappa dem. Denna inspirerar verkligen!

2006-09-29 @ 17:32:21
URL: http://www.scrapaddicted.se
Postat av: Fanny

Otroligt fin layout om ett ämne som verkligen berör. Scrappandet är verkligen terapi ibland!

2006-09-29 @ 17:57:36
URL: http://pembadesign.blogspot.comt
Postat av: Marie

Ja, den här layouten är såååå vacker!! Du är duktig Mysis!!

2006-09-29 @ 18:18:04
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: Malin.d

Underbart vacker foto å en LO som berör mig extra mycket eftersom jag känner likadant inför min relation till min pappa, tyvär..
Strakt av dig att scrappa om det :-)
*Kram*

2006-09-29 @ 19:20:26
Postat av: rebecca bergsland

oj vad det här berörde mig. jag grät när jag läste dikten. är i samma situation. starkt att scrappa om det, mysmasken! fantastisk lo.

2006-09-29 @ 19:30:02
URL: http://rebeccabergsland.blogg.se
Postat av: Cissi

Den här är sååå vacker!!!

Postat av: Theresa - Pysselgumman

Den är fantastisk, Mysis :)

2006-09-30 @ 11:19:07
URL: http://www.pysselgumman.se
Postat av: Anneli

Denne var gripende.. Det var som å lese om seg selv. Du er dyktig!

2006-10-01 @ 19:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback