{Veckans foto - v37}

Den här veckan tittar vi lite på våra gamla vanliga pappersfoton. De är ju inte alltid så roliga, de är ofta tagna långt ifrån med massor med onödig information runt omkring (men den onödiga informationen kan i vissa fall vara mycket värd att ha med).

Men på det här fotot på Robin, när vi var på Legoland 1995, är inte så roligt.

veckansfoto v37_2

Med en scanner och någon form av bildredigeringsprogram kan man fixa till fotot litegrann. Jag har scannat in fotot och sen beskurit det i stående format. Visst blir bilden något suddigare, men lite roligare att titta på och nu ser man Robins nöjda ansiktsutryck.

veckans foto v37

Tänk på att ha rätt så hög upplösning när du scannar och att behålla fotots proportioner när du beskär.

Så fram med din gamla fotohög och kolla, kanske är det några av dom fotona som är värda att jobba lite med!

Lycka till!

{Helene}

Kommentarer
Postat av: Lucy

what a cool pic!LOL!

2006-09-11 @ 10:24:54
Postat av: Nina

Haha! Vilket häftigt foto! Tänk vad lite beskärning kan göra!

2006-09-11 @ 11:41:21
Postat av: Malin H

Men du hur har du gjort förutom att beskära? Eller är det bara "större" kort? Känns som om det är zoomat.....hoppas du fattar vad jag menar!
Malin H

Postat av: webmosterhelene

Malin, det är just det att det är beskuret stående istället för liggande. Det gör att man kommer närmare objektet då man tar bort oönskad information...

2006-09-11 @ 14:58:26
Postat av: Nina

kolla på min blogg för att se mitt första försök till scrapping! NI alla har inspirerar mig till att börja. Det är ju inte direkt i världsklass men lite mysigt med ett första försök bara.

2006-09-11 @ 16:41:43
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Malin H

Ok, då fattar jag *generad*. Jag är som sagt inte bra på detta...men ska fortsätta försöka!! Skam den som ger sig!
Tack för svaret!
Malin H

2006-09-11 @ 19:11:56
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: webmosterhelene

Men Malin! Det är inget att bli generad över, om man inte frågar lär man sig inget :) Det är därför vi har bloggen, för att ni - och vi - ska lära oss mer :)

2006-09-11 @ 21:02:07
Postat av: Johan.se

Bilder med humor är underbart!

2006-09-12 @ 09:25:27
URL: http://www.johan.se
Postat av: Balderamy

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2008-09-19 @ 14:47:26
URL: http://balderamy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback