{Inspirationsdesigner - Annika}

Idag presenterar vi ytterligare en duktig tjej, nämligen annika5064. Hon har en härlig, fräsch och busig stil!

- namn

Annika Johansson/annika5064

foto_annika


- hemsida/blogg

http://annika5064.blogg.se/
 
- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Scrapbooking kom jag i kontakt med av en slump under graviditeten. Surfade mycket och halkade in på detta.  Och eftersom jag gillar att fotografera insåg jag att detta var hobbyn för mig; ville som många andra göra ett fint album till det väntade barnet. Jag satt ofta och kollade in Traderas auktioner och köpte nog alla Jolees stickers som finns! Dessa visade sig, när jag väl började scrappa, vara mitt absolut sämsta köp! Våren 2005 gjorde jag min första LO, som jag senare rev i bitar för att sätta igång på ”riktigt” hösten samma år.

- vart finner du inspirationen
Inspiration finner jag mest hos amerikanska scrappare; många håller till på TwoPeas; Tessa Ann Watte, Ritas Cottage, Danielle Thompson, Ruth Akers, Kelly Goree för att nämna några. Svenska scrappare jag gärna nämner är Knasbanan/Fiffi, Ulrikaulrika och Mikla73.

- din stil, förklara
Jag går igång på både freestyling och strikt grafisk stil; tycker precis lika mycket om båda och vill verkligen variera mig och testa diverse stilar.  Just nu är jag inne i en lite mer avskalad period, men börjar längta efter mer mönstrade papper. Klarar mig inte utan mycket färger, blingbling, chipboard och pennor. Så kanske man kan kalla min stil för...stillös?

 - vilka produkter tycker du om
Produkter jag gillar är Bazzill, Queen & Co, Heidi Swapp, American Crafts, My Minds Eye, Autumn Leaves, KI Memories, Crate Paper, Prima, Imagination Project och många fler...

- trender, vad tror du kommer komma
Overlays fortsätter öka i popularitet, chipboards, band och rub-ons likaså. Dessutom kommer figurpapper stort! Kit med olika teman, där man bara trycker dit sina bilder, kommer att öka, allt för att spara tid. På samma sätt ökar den digitala scrapbookingen...

 Men jag tror också att freestylen kommer att öka. De av oss, som inte gillar färdiga kit, vill fortsätta att hitta egna stilar, göra egna dekorationer, använda personliga föremål, inte alltid syrafria. Jag är själv inte fanatisk när det gäller syrafria produkter; trots giftigt klister och förbjudna pennor har jag sett gamla fotoalbum som är i mycket gott skick! Även här tror jag den digitala scrapbookingen vinner mark, för det finns mycket snyggt att använda även manuellt; ramar, dekorationer, alfabet att skriva ut och göra personliga!

- vad gör du vid en scrapsvacka
Stänger dörrarna till skåpen, gör något helt annat tills lusten infinner sig igen...

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Ta det lugnt med inköpen till en början; titta igenom några foton du verkligen vill scrappa, välj färger utifrån dem och beställ enfärgade/mönstrade papper som matchar samt några dekorationer. Skalpell och skärmatta är också bra att ha. Har du svårt att komma igång, scraplifta en LO du tycker om och våga prova olika stilar. Och till sist, det finns inga rätt och fel inom scrapping!

Och så två underbara layouter som visar Annikas härliga stil:
presLO_annika1

presLO_annika2

Välkommen in i gänget, Annika!!

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Cissi

Välkommen Annika! Dina layouter är helt underbara!!

2007-02-26 @ 17:59:15
Postat av: Malin.D

Äntligen är det oficiellt!!! Grattis Gumman dina alster är underbara å nu får ännu fler chansen att inspireras av dig!!!!
Grattis:-)

2007-02-26 @ 18:07:12
Postat av: Heléne

Äntligen Annika!! Det ska bli så kul att se vad du hittar på, du är en fantastisk inspiratör!! Go girl!! :-)

2007-02-26 @ 18:36:00
Postat av: ethel

Grattis - vad roligt!

Postat av: rebecca bergsland

Fina layouter! Uppfriskande med en lite mer egen stil. Inspirerande!

2007-02-26 @ 20:17:51
Postat av: Fiffi

Härligt Annika! Du är så fantastiskt duktig, älskar din stil!

2007-02-26 @ 20:19:11
URL: http://fiffi.blogsome.com
Postat av: Skumpis

Grattis Annika!!! Du tillhör verkligen en av mina stora favoriter. Det ska bli kul att se vad du hittar på framöver :-)

2007-02-26 @ 20:20:50
Postat av: Mikaela

Kul! Tycker du gör så himla snygga grejer, ska bli kul att "hänga" med dig framöver. :-)

2007-02-26 @ 20:57:26
URL: http://mikaelarudhner.blogspot.com/
Postat av: Peterlina

YES!!!

Du är superduktig!!! Jättekul att se vad du hittar på för inspirerande grejer!

2007-02-26 @ 21:13:00
URL: http://peterlina.blogspot.com
Postat av: Emma

Grattis Annika! Jättefina LO´s också ju! Kul :)

2007-02-26 @ 21:28:59
URL: http://emmixen.se
Postat av: annika5064

TACK för alla GRATTIS! Det är såå skönt att det är officiellt nu; jobbigt med hemligheter, vet ni...

2007-02-26 @ 21:29:42
Postat av: Helenehalmsjo

Jösses!!!!!!! Vilka underbara lo:s...
Var tvungen att lifta en med en gång.....
Underbart..
Tack för inspirationen..
Kram Helené

2007-02-26 @ 21:53:32
URL: http://helenehalmsjo.blogg.se
Postat av: Helenehalmsjo

Jösses!!!!!!! Vilka underbara lo:s...
Var tvungen att lifta en med en gång.....
Underbart..
Tack för inspirationen..
Kram Helené

2007-02-26 @ 21:54:14
URL: http://helenehalmsjo.blogg.se
Postat av: Helenehalmsjo

Jösses!!!!!!! Vilka underbara lo:s...
Var tvungen att lifta en med en gång.....
Underbart..
Tack för inspirationen..
Kram Helené

2007-02-26 @ 21:56:37
URL: http://helenehalmsjo.blogg.se
Postat av: Marie

Underbar layouter Annika! Välkommen i gänget! :)

2007-02-27 @ 14:24:38
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: Cia

Supergrattis Annika!
Du kommer inspirera MÅNGA!!!

2007-02-27 @ 18:31:11
Postat av: Karin A

Fantastiskt fina lo:s. Jag blir väldigt inspirerad!

2007-02-28 @ 18:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback