{Inspirationsdesigner - Pernilla/Thorold}

Idag tänkte vi presentera Pernilla/Thorold, som har en härlig fräsch stil, superduktig är hon! Vi har suktat på hennes alster ett bra tag nu!

- namn:
Pernilla Thorold Johansson  ”thorold” på olika forum
foto_thorold

- hemsida/blogg:
Ingen för tillfället

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa:
Jag gick en kvällskurs i scrapbooking hösten 2005 och efter det så utvecklades mina album mer och mer. Jag hade tidigare gjort ”enklare” album till mina barn men nu öppnades ju en hel värld med underbara papper och dekorationer. Jag blev tipsad om scrappiz och där läste jag artiklar och tips m.m. Jaa, sedan var jag fast.

- vart finner du inspirationen:
Många idéer får jag genom att titta på de mönstrade papper jag vill använda. Jag surfar dagligen på diverse bloggar och gallerier. Jag läser CK och Scrapbooking m.m. Sedan har jag några underbara böcker bl.a. Elsie Flannigans.

- din stil, förklara:
Jag gillar att prova nya saker så jag vet inte om jag har någon särskild stil. Mina layouter är ganska enkla, färgglada och ”matchade”.

- vilka produkter tycker du om:
Jag använder mycket mönstrade papper och mina favoriter är Ki Memories, Scenic Route och American Crafts. Knappar, rub-ons och thickers (AC:s stickers) är favoriter just nu.

- trender, vad tror du kommer komma:
Det ser ut att bli mycket blommor i vår, lite nya produkter i filt och massor med härliga clearstamps.

- vad gör du vid en scrapsvacka:
Det är ju inte alltid lika lätt att få inspiration men om man lägger undan projektet ett tag så brukar lusten snart infinna sig igen. I alla fall för mig.

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare:
Att prova på lite olika tekniker och kanske gå en kurs där man kan få tips, inspiration och svar på sina frågor.

Och här kommer tre fantastiskt fina alster från Pernilla, titta och njut!!

presLO_thorold1

presLO_thorold2

presLO_thorold3

Välkommen i gänget, Pernilla!!!

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Marie

Underbara layouter Pernilla! Varmt välkommen i gänget! :)

Postat av: Samara

Så fina LOar, och katten ler ju på bilden.
Min man påstår att katter inte kan le,men här är ju bildbevis :)

2007-02-27 @ 14:25:00
URL: http://sasha-samara.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jättefina LO:s! Ser fram emot att få se mer av dig!

2007-02-27 @ 20:36:30
Postat av: Ulle

ÅÅH, vad kul Pilla! Så fina LO-s du gjort!!! KRRAAAM!!!

2007-02-28 @ 10:06:44
URL: http://bergatrollen.se
Postat av: farmor Eva-Britt

Du är verkligen superduktig Pernilla. Jag önskar jag hade hälften av ditt driv och ditt sinne för färg och form. Good Luck Princess!!!

2007-02-28 @ 11:04:02
Postat av: Stina

Hej!
Jag heter Stina Möllstam och skriver för VeckoRevyn. Jag skulle gärna vilja intervjua er, kan ni maila mig på [email protected]. Tack på förhand! Mvh
Stina

2007-02-28 @ 11:39:21
Postat av: Annika W

Grattis Pernilla!
Du är såå duktig och inspirerar massor. Man kan inte se nog av layouter från dig!
Lycka till med nya uppdraget!
Kram!

2007-03-01 @ 23:04:18
URL: http://annikaskreativasida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback