{Använd symaskinen}

Att använda symaskinen på sin LO är underbart roligt och ger härliga effekter. Tänk på att använda en separat nål - och inte samma som du syr i tyg med - då du syr i papper, då den snabbt blir slö...

Det går bra att sy med en enklare maskin som bara klarar zickzack och raksöm, men har du en mer avancerad symaskin så kan du göra de mest fantasifulla sömmar på din LO.

Innan du syr i själva pappret, så sy på en bit spillpapper så du ser att du har rätt söm och att trådspänningen är ok. Det finns nog en och annan därute som gjort som jag, förstört en och annan LO den hårda vägen. För hård eller för lös trådspänning, så sömmen blir knasig... Eller man trodde man hade en söm inställd så blev det en annan.

Jag knyter alltid trådarna på baksidan av LO:n, men det finns de som bara tejpar fast dom. Men då jag flyttar runt mina sidor i albumen, så känns det oftast bättre att knyta tycker jag.

Här visar några av våra inspirationsdesigners underbara sydda alster:

AnnaB - enkel raksöm ger en fin inramning
annab_symaskin

Marie/Hallonflicka - effektfulla raksömmar över papper och rubrik
hallonflicka_symaskin

JennyB - även här är det raksöm, effektfulla sömmar tillsammans med blommorna som bildar ett hjärta
jennyb_symaskin

Monica/Monnah - zickzacksömmarna är perfekta på hennes "punkiga" LO
monnah_symaskin

Visa gärna upp hur du använder din symaskin, har du gjort nån lite mer avancerad teknik eller så, så skriv gärna och berätta hur du gjort. Skicka ditt alster till oss på
[email protected] och märk ditt mail Symaskin. Tänk på att förminska din bild till 500 pixlar på den största ledden.

{Helene}


Kommentarer
Postat av: badanka

WAO vilka snygga sömmar och layouter!

2007-01-10 @ 18:35:40
Postat av: Mikaela

MÅSTE skaffa mig en symaskin snarast!

Postat av: Gabbe

Verkligen imponerade arbeten du fått till. Själv håller jag på en hel del med Photoshop. Kom gärna in och titta...

2007-01-11 @ 01:36:40
URL: http://gabbesgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback