{Gör ditt eget bakgrundspapper}

Det finns många vackra mönstrade papper att köpa, nästan så man kan förköpa sig. Men ibland är det roligt att variera sig och då kan man göra sitt eget mönstrade bakgrundspapper.

Lite tips och idéer:
* Använd distressink och vatten direkt på papper
* Använd figur- eller bokstavsstämplar (vanliga, foamstamps eller nåt du har hemma i skåpen)
* Knöggla ihop papper och inka
* Måla med akrylfärg
* Använd utstansade figurer
* Skriv ut egna meningar/ord/figurer på papper
* Använda digitala kit och skriv ut (se Miklas utmaning igår)

Ja, listan kan göras lång. Har du några tips? Visa gärna en LO, ett kort eller annat och skicka till oss på
[email protected]

Här får ni se några av våra underbara inspirationsdesigners egna papper:

AnnaB:
Jag använde fonten CK circles and swirls och gjorde mha textboxar ett mönster med figurer i olika färger och skrev ut på vit cardstock. Kul och superenkelt!
annab_bgpapper

JennyB:
Jag har målat mitt papper med blå akvarellfärg, det gav en härlig struktur på pappret!
jennyb_bgpapper

Mikla:
Mitt mönstrade papper består av ord skrivit ut på vanligt rutpapper. Simpelt och roligt.
mikla_bgpapper

Ulrika har gjort två sidor:
Så himla kul detta var, tack för att ni fick mig att tänka lite annorlunda!
På "Otto snart 1,5" har jag använt masks från Heidi Swapp och målat med akrylfärg över dem och hela pappret.
ulrika_bgpapper1

Ulrikas andra LO:
På "Världens finaste" har jag stämplat med foamstamps och pearlfärg.
ulrika_bgpapper2

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Fnyz

ååå jag måste prova lite sånt här!! är så sugen, såg åxå nånstans att man kunde ha på en klutt akrylfärg å dra ut den med kontokort... hihi vilken dålig förklaring :-D

2007-01-25 @ 08:48:04
Postat av: Lina

härlig inspiration!
tack!

Postat av: Maria

Tack för fina tips! Måste prova...

2007-01-28 @ 14:02:29
URL: http://fotogrodan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback