{Månadstema - återblick}

Vi vill passa på och visa två duktiga scrappare, som delat med sig att sina tankar och idéer om återblickar. Två helt olika tolkningar utifrån samma tema.

Elwa har gjort vackra heritagesidor, och gamla foton får ett vackrare ställe att visas upp än i en gammal låda eller liknande.

elwa_aterblick1

elwa_aterblick2

Kaay har gjort två tagböcker för de senaste två åren, ett härligt sätt att minnas de små och stora ting som hänt under året!
kaay_aterblick1

kaay_aterblick2

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Missemurr

Jag är grymt imponerad av tagböckerna!!
men jag fattar inte riktigt, köper man sådana böcker och klär eller tillverkar man dem själv från start så att säga?

Nybörjare...

2007-01-23 @ 10:21:31
Postat av: Anonym

Vad kul att du gillade Kaays tagböcker :) Det finns tagböcker att köpa, men egentligen är det lika lätt att göra dom själv. Antingen genom att man skär ut själva bladen i chipboard/tjockare kartong och klär sidorna med papper eller att man använder cardstock (tjockare papper, men inte lika tjock som kartongen). Cardstocken blir hyfsat stadig då man sätter dom rygg mot rygg.

2007-01-23 @ 12:47:59
Postat av: webmosterhelene

Det var jag som skrev meddelandet ovan :)

2007-01-23 @ 12:50:12
Postat av: Missemurr

TACK!!! Nu ska här tillverkas tagböcker;))
Mannen har plockat hem massor av kartong från sitt jobb!!! Men...hur fäster jag ihop bladen??
Nybörjare...

2007-01-23 @ 14:59:37
Postat av: Louise (vbg)

Åh, vilken härlig LO. Va´mycket man kan göra med några gamla foton.

Postat av: webmosterhelene

Nybörjare/missemurr: fotofix eller dubbelhäftande tejp går toppenbra :)

2007-01-23 @ 23:04:31
URL: http://swescrapbook.blogg.se
Postat av: kaay

Tagböckerna var hur roliga som helst att göra, perfekt att ha kvar så man minns vad som hände under året! Jag gjort helt enkelt tags i större format å sen gjorde jag dem till en bok. På två olika sätt. Dekorerade dem med matchande saker för varje månad.

2007-01-25 @ 14:30:08
URL: http://katharina.kuldsaar.se
Postat av: Missemurr

Det jag fortfarande undrar är HUR man sätter ihop bladen så man kan bläddra? En brad håller väl inte??

2007-01-25 @ 14:44:59
Postat av: webmosterhele

Ah, missemurr! Jag är med, du menar hur man får sidorna att hålla ihop så man kan bläddra i dom? I kaays fall är det hål i överkanten och sen en öppningsbar ring som man trär alla sidorna på. Du kan även använda kedjor, band eller annat som gör att du kan bläddra i sidorna.

2007-01-25 @ 17:52:26
URL: http://swescrapbook.blogg.se
Postat av: Missemurr

Ahhh...NU klarnade det!! Tack! Jag gör det nog för svårt för mig i huvudet...ska sluta med det och tänka enkelt!! Nu ska det tillverkas tagböcker...har ju hundra ideer!!:))

2007-01-26 @ 10:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback