{Inspirationsdesigner - Augusti73/Anna}

Får vi stolt presentera Anna/Augusti73!! En underbart duktig tjej, med ett gott öga till världens alla färger och med en förmåga att skapa lekfulla och spännande layouter!!!

- namn + nick
Jag heter Anna Bäckström, men på nätet kallar jag mig Augusti_73, ett nick som hängt med sen vi skulle gifta oss i augusti 2002 och jag höll till på Bröllopstorget.

augusti73_foto

- hemsida / blogg
"Allt och ingenting" -
http://augustisallehanda.blogspot.com/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag har alltid gillat att dekorera mina fotoalbum med konsertbiljetter, program, flygbiljetter och liknande, men scrappat som jag gör nu har jag gjort sen september/oktober 2006. Jag hade funderat på det ett tag men inte kommit till skott, men av en händelse blev jag tipsad av en kompis om en nybörjarkurs som hon råkat se i en katalog hos ett av studieförbunden. Jag anmälde mig samma dag, och på den vägen är det.

- var finner du inspirationen
Inspiration finns överallt, men ofta i nya foton, nya scrapgrejor eller i gallerier och bloggar på nätet. Andra scrappare är en stor inspirationskälla!

- din stil, förklara - vilka produkter tycker du om
Även om jag själv inte känner mig så freestyle-ig tror jag att många skulle använda det ordet för att beskriva min stil. Själv tänker jag inte så mycket på hur jag gör, det "bara blir". Viktigast för mig är färgerna - jag älskar färger, de gör mig glad! Rosa, lime, turkos tillhör mina favoriter.

Bokstäver gillar jag - gärna i stickers- eller chipboardform (American Crafts och Heidi Swapp är mina favoriter), men i övrigt ändras det ganska mycket. Jag har en tendens att använda de produkter jag gillar för tillfället på allt, tills det kommer någon ny favorit. Mina favoritmärken/-produkter just nu är Hamblys overlays, MMs akrylfärger, American Crafts stickers/thickers, Heidi Swapps chipboardalfabet/alphastickers, Love, Elsies självhäftande papper, Q&co:s filtblommor - men nästa vecka kan det vara något annat!

- trender, vad tror du kommer komma
Åh, jag är så dålig på att förutspå trender, men jag gissar att det transparenta kommer att komma ännu mer - clear album blir nog väldigt populära! Kanske hybridscrappingen också blir mer vanlig, att man blandar digital och traditionell scrapping.

- vad gör du vid en scrapsvacka

Jag väntar ut den. För mig finns inte så mycket annat att göra, jag måste vänta tills kreativiteten och lusten kommer tillbaka, det är inte lönt att försöka tvinga fram den. Har jag ingen lust är det ingen idé att scrappa, då blir det till noll och ingenting!

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Det tar tid att hitta sin egen stil och komma fram till vad man egentligen gillar, så köp inte på dig alldeles för mycket mönstrade papper och dylikt från början - efter ett tag kanske du inte alls gillar dem längre. (Jag vet att det är svårt - man vill ju ha allt!)
Jämför dig inte med andra, skapa för dig själv, på ditt eget sätt. Kom ihåg: det finns inget rätt eller fel, huvudsaken är att man har roligt och mår bra av sitt skapande. Sätter prestationsångesten in - ta en paus!

Och här kommer en fantastisk LO som visar hur Annas underbara stil ser ut:
augusti73_LO

Vi hälsar dig välkommen till vårt gäng, och ser framemot att få se dina alster framöver!! Vi är stolta att ha dig här!!

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Lily

Nämen! Hej tjejen... och
GRATTIS! WOW, vilken tillgång du är till bloggen! Välkommen i gänget! :-) Ska bli kul att se dina tolkningar på utmaningarna!

Postat av: Sosofofie

Grattis!

2007-07-14 @ 07:06:51
URL: http://sosofofie.blogspot.com
Postat av: Karin SN

Jej! Grattis!

2007-07-14 @ 09:33:04
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com
Postat av: annika5064

Jaaaaaaaa, vad underbart att ha dig med! Stort GRATTIS!
Annika

2007-07-14 @ 11:09:30
URL: http://annika5064.blogg.se/
Postat av: cattis

Vilket team ni är nu!!!!!!! WOW!!!! Säger jag!!! =D Det ska bli sååå kul att se dina alster här inne!!
Grattis Anna!!!! =)
Kram/Cattis

2007-07-15 @ 09:23:43
URL: http://kathis.blogg.se
Postat av: claudia79

Åhh va roligt, tjejen!! Du inspirerar ju så mycket, så det ska bli kul att se dina tolkningar! *Kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback