{Måla om en skål}

Av: Helene

Har du nåt gammalt du inte vet vad du ska göra med? Eller kanske hittat nåt billigt på rean och vill göra om det? Gör som jag gjort, jag köpte en träskål på rea för att måla om den till mina scrapsaker jag jobbar med just nu :)

Har du nåt du gjort om och vill visa upp? Eller blir du inspirerad och vill göra nåt efter att ha sett detta inlägg? Skicka isf ditt alster senast söndag 5/8 kl 21,00 till
[email protected] och märk ditt mail Altered v31.

Här berättar jag lite om hur jag arbetat med min skål :)

Här är skålen, har precis sandpapprat träytan med ett fint sandpapper.
helene_skål1

Valde en chockrosa färg som grund och sätter fart och målar...
helene_skål2

...och målar och målar. 3 lager senare är grunden färdig, färgen täcker inte helt trots 3 lager men det är snyggt att strukturen syns igenom.
helene_skål3

Målar en svart cirkel i botten och målar på bågar för lite lekfullt utseende.
helene_skål4

Fram med mer färg och en tops. Varför?
helene_skål5

Jo, jag älskar prickar och ville ha prickar i skålen.
helene_skål6

För att skydda det jag målat så lade jag på 2 lager med decoupagelim. Viktigt att det torkar helt innan du lägger på sista lagret!
helene_skål7

Färdig :) Busig, lekfull och lite afrikainspirerat :)
helene_skål8

Närbild
helene_skål9

Och så lite saker i.... Mina passioner just nu. Paperfrills, knappar, zickzackband och kraftfärgade dekorationer.helene_skål10

Stort lycka till med dina projekt!
{Helene}

Kommentarer
Postat av: Carola

Såååå läcker!!!

Postat av: cattis

Nu fick du mig inspirerad!!! Den är hur läcker som helst! =)

2007-07-31 @ 13:47:27
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: The Ocblog

Brilliant site. Cheers.

2010-12-07 @ 13:05:52
URL: http://www.the-ocblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback