{Utmaningstrenden}

Skrivet av: Helene

Visst har ni sett den? Utmaningstrenden?! Överallt poppar det upp nya inspirerande utmaningar och tävlingar. På bloggar, i forum och på hemsidor :)

Jag satt just och funderade på varför det blivit så populärt med utmaningstrender, och jag tror att det beror på att vi vill få inspiration att göra lite annorlunda saker, få hjälp på vägen att göra sånt vi annars inte hade tänkt på och för att få tid att göra extra mycket saker kan det vara bra med deadlines. Då vet vi att vi får sakerna gjorda...

Samtidigt kan det ju vara stressande att hålla koll på vilka utmaningar som går, hålla koll på deadlines och hinna klämma in skapandet i det vanliga livet också - för att hålla den där deadlinen.

Själv är jag inte så ofta med på tävlingar eller utmaningar, jag är just nu med i en! För att orka ha koll så har jag valt att bara vara med på en norsk scraplift-tävling. Samtidigt förstår jag ju hur kul det är att skapa, se om man vinner eller blir publicerad osv.

Så, vad tycker du om utmaningstrenden som pågår? Tror du det kommer hålla i sig? Tycker du att det är stressande eller kul? Håller du koll på ett ställe eller försöker du vara med på "allt"?

Berätta gärna mer för mig, jag är nyfiken!!

{Helene}

Kommentarer
Postat av: Berit

Det er et velv av utmaninger og konkurranser som inspirerer til å scrappe. Men jeg henger ikke med!
Scrapliftcupen og Mgames er oppgaver som tiltaler meg, man gjør de man får tid til ;) Jeg er medlem på flere forums, men bare snapper opp det jeg orker å ta ut i virkeligheten. Kanskje kan jeg bruke noe en annen gang?? Uten stress og mas for å rekke frister ;)
Ha en fin dag!

Postat av: Camilla Floweret

Slutdatum får mig att scrappa - ha ett mål för att få saker gjorda.
Att visa upp det jag gjort sedan är bra för i min omgivning finns inte så många som "förstår" scrapbooking.
Det är nog därför jag hakar på.

2007-06-04 @ 12:30:35
URL: http://www.floweret.se
Postat av: nell

för mig handlar det mest om inspiration. om jag ser en utmaning som "tänder en lampa", så sätter jag mig och scrappar. om jag hinner innan slutdatum så är det en bonus - men jag skapar ju faktiskt för mitt album, inte för tävlingar. :)

2007-06-04 @ 13:11:22
URL: http://www.linduz.net/digital
Postat av: Fialia

Jag älskar olika utmaningar och att skicka in och "tävla". Mest för att det är så kul att skapa enligt vissa kriterier men såklart också för att det är kul när man vinner nån gång ibland. Men det gör också att man faktiskt kommer till skott och scrappar mer. Men visst är det svårt att hålla koll på alla tävlingar överallt. Men jag försöker att skriva ut dem så jag kommer ihåg.

2007-06-04 @ 13:34:30
URL: http://scrappa.blogg.se
Postat av: Karoline

Förut hängde jag på det mesta som jag tyckte var kul och inspirerande. Men jag blev så stressad att scrappingen inte kändes kul längre utan mer som ett måste. Så numera är jag bara med på tävlingar mm ibland, jag hänger inte på forum heller då jag lätt blir sittande framför datorn och "slösar" bort scraptid och så blir jag liksom stressad av att försöka hänga med hela tiden...:-)
Jag lägger själv ut utmaningar på min blogg som en kul grej, men mest för att jag vill utvecklas inom scrappingen. Jag tycker inte att jag gör det och därför har jag börjat utmana mig själv, vill andra hänga på så är det bara kul...
Jag tror att detta är en trend som kommer hålla i sig tom växa sig ännu större.

2007-06-04 @ 20:27:24
URL: http://frusigoldson.blogspot.com
Postat av: Pia

Jag gör det jag tycker är en utmaning, kan vara ngt i skissen eller färgval osv... jag brukar inte tänka på var utmaningen finns att hämta, om det är i en blogg, ngn affär, forum etc. Jag kör på när jag hittar något jag fastnar för. Det är jag det.

2007-06-04 @ 20:32:05
URL: http://piaspyssel.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jag hänger på utmaningar som jag gillar, som inspirerar mig!
I början försökte man vara med överallt, men ja, det blev för mycket och för stressigt och då försvann det roliga med att scrappa.
Så nu är jag med på det jag vill, inget annat!
Men jag ser alla utmaningar och skisser som inspiration, de hjälper mig att scrappa mina underbara foton!
Nu är jag bara med på ett forum och på 2-3 bloggar som jag ändå tittar in på flera gånger om dagen!
Som ER till exempel! ;-)

2007-06-04 @ 20:41:20
URL: http://scraptokig.blogspot.com
Postat av: Fia

Jag kan tycka att det är kul med utmaningar och vill ofta hänga på...det är bara det att jag inte riktigt får till det! Tror inte att jag varit speciellt nöjd med någon av de sidor jag scrappat efter någon skiss eller utmaning..!

2007-06-04 @ 21:32:12
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Postat av: Skumpis

Jag tycker det är jättekul med tävlingar och utmaningar. Det stressar mig inte eftersom jag bara scrappar när jag har tid och lust. Utmaningen, skissen eller vad det nu är får mig att komma igång och sen kanske jag bryter mitt "uppdrag" men det spelar inte så stor roll. Jag behöver ofta nån hjälp på traven och skisser, utmaningar osv är till god hjälp. Och vinner jag ibland blir jag så himla glad! :-)
Jag tror att det är en trend som kommer hålla i sig. Dels är det bra marknadsföring för butikerna och scrapparna har ju möjlighet att vinna lite scrapprylar.

2007-06-04 @ 21:43:17
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: aase/ängel60

JAg scrappar för att må bra, att anta en utmaning / tävling gör jag för att det ger mig en kick eller spark i baken.... Att scraplifta eller göra efter en skiis gör arbetet bara roligare. Känner varken stress eller prestionsångest för det. Man gör vad man vill och en del är att få veta att andra uppskattar mitt arbete och minkreativitet. Tack för en bra inspirations blogg och för att ni orkar ge oss dessa utmaningar- sen är det faktiskt upp till var och en.
Kram Aase

2007-06-04 @ 22:08:21
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: stina karlsson ~maräng~

Ja, jag tror att trenden med utmaningar och tävlingar kommer att hålla i sig - vi blir ju bara fler och fler som finner denna härliga hobby. Jag tycker att en utmaning kan vara en bra "spark i baken" för att komma igång. Skissutmaningar och tävlingar är kul, när det finns tid för det.
Jag var med i Papirgleders scrapliftcup några av de första omgångarna och hade jättekul! Men de senaste veckorna har tiden inte riktigt räckt till. Det är nog lätt att stressa upp sig om man försöker hänga på eller hålla reda på "alla" utmaningar. Jag tycker att det är kul att det finns så gott om utmaningar och tävlingar, så får det vara upp till var och en att välja att delta - eller att avstå.
Kram! Stina

2007-06-04 @ 22:39:04
Postat av: Smarre

Jag älskar utmaningar och tävlingar som sparkar igång min kreativitet. Därmed inte sagt att jag alltid skickar in, utan oftast skriver jag ut de olika och så har jag dem som färdiga idéer här hemma när det är dags att scrappa.
Jag tycker att det är viktigt att man inte ser utmaningar som tävlingar för att vinna saker utan mest som inspiration för att komma igång och få ändan ur vagnen. :-)

2007-06-05 @ 07:05:49
URL: http://mariekarlsson.blogg.se
Postat av: Mette

Jag gillar utmaningar och tävlingar.
Men jag känner mig aldrig stressad, utan jag hoppar på dem jag själv känner att jag vill vara med på och hinner vara med på.
Jag är ganska ny inom scrapbooking och då känns det skönt ibland att vara med i någon utmaning och få idéer utifrån dem.
Som ny vill man ha all inspiration man kan få.
Sen är det naturligtvis alltid jätteroligt när man blir publicerad! Jag har inte alls många runt omkring mig att visa upp mina layouter för och då känns det extra kul om något ibland visas på nätet - inte bara på min blogg. :)
Jag tycker att ni gör ett jättejobb med att hitta på alla olika utmaningar och tävlingar och älskar att kika in här och se vad som är på gång.
Kram
Mette

2007-06-05 @ 07:28:14
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Samara

Jag tycker faktiskt att det är stressande med alla utmaningar åt höger och vänster,på alla forum är det massor,och sen i bloggar,i webshopar och på särskilda umaningsforum rent av.
Men jag får andas djupt och tänka på att det är ju frivilligt,ingen tvingar mig ju ;)
Men det är så kul att kolla in allt,fniss.
På sistone har jag inte hunnit scrappa heller pga alla beställningskort som jag gjort,men jag har en enda utmaning som jag alltid gör,det är 52 scrapbooking challenges av Elsie Flannagan ,på scrappiz,än om jag är en eller rent av 2 veckor sen ibland så har jag gjort alla utmaningar hittils,och det känns bra.

2007-06-05 @ 23:45:27
URL: http://sasha-samara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback