{Veckans utmaning v45}

Denna vecka bjuder Ethel på en härlig utmaning, nämligen att skapa utifrån "affirmationer". Förklaring vad det är kommer nedan.

Skicka ditt alster till oss på [email protected] senast tisdagen den 13/11 kl 21,00 och märk ditt mail Veckans utmaning v45. Glöm inte att förminska din bild till 500 pixlar på bredden.

Ethel skriver:
Jag vill utmana dig att scrappa en eller flera affirmationer. Jag har till och från försökt mig på att affirmera, men jag glömmer lätt att upprepa affirmationen.

Jag tänkte att med några små kort (10x15cm) som jag kan ha där jag ser dem flera gånger per dag så kan det bli lättare att komma ihåg.

utman_v45_ethel

En affirmation ska röra något som är viktigt för dig, tala om hur du vill känna eller vara ? fast uttryckt i nutid (jag är? jag gör? jag njuter) och tänk på att undvika ord som inte, måste, aldrig, bör, etc. Ta ut svängarna, gör som Mia Törnblom säger, ljug för dig själv tills den blir sanning!

Det är så affirmationer fungerar, hjärnan kan inte skilja på vad som faktiskt hänt och vad vi säger till den. De flesta av oss är bra på att upprepa negativa affirmationer. Jag kan inte?, Jag måste verkligen?, Jag kommer aldrig i tid?, etc.

Nu vill jag utmana dig till att scrappa en eller flera positiva affirmationer! Gör ett litet kort som jag, en bok, en tavla eller varför inte en helt vanlig scrapsida!

Lycka till!
/Ethel

Kommentarer
Postat av: SannaF

Precis sån´t som jag ska träna på - att affirmera!
Såna kort ska jag göra : )Tack för inspirationen

Postat av: Lily

Jättefina kort, Ethel! Klart att du är fantastisk! Och allt det andra. :-)

2007-11-08 @ 10:47:10
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: JENN

Skall lägga detta i "Att-göra-högen" För jag bara MÅSTE testa detta. ALLA borde ha dessa kort o läsa varje dag!

BRA IDÉ!!

2007-11-10 @ 15:24:36
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: cattis

mm nu måste jag leta runt bland mina grejor och se vad jag kan få till...

Tack för inspirationen!

2007-11-18 @ 11:58:13
URL: http://livetsomar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback