{Veckans utmaning v40}

Denna vecka är det Eize som utmanar er med 1 skiss - 4 alster, kanske utmanar vi någon att hinna med hela 4 alster i olika tappningar utifrån hennes skiss... Se text nedan!

För att vara med på utmaningen, skicka ditt alster till oss på
[email protected] och märk ditt mail Veckans utmaning v40. Vi vill att ditt alster är 500 pixlar på bredden.

Deadline: tisdagen den 9/10-07 kl 21,00

Eizes utmaning:
1 Skiss - 4 Layouer
Gör du som jag och scrappar nästan alla foton du tar? I sånafall är det här nog något som passar dig. Har du provat att vända och vrida på dina favoritskisser? Genast får du upplägg till fyra stycken layouter från en enda skiss.

Eftersom att jag scrappar så många foton så kan jag inte sitta och göra unika layouter av allihopa, gillar därför detta med att bara vrida skissen 1/4, ½ varv osv. Det går dessutom att förändra och ta bort och lägga till kort, text eller dekorations "element" efter tycke och smak.

Här har jag utgått ifrån en väldigt enkel skiss, men har fått till fyra ganska olika layouter.

image2344

LO 1 - rättvänd skiss
Här bytte jag ut dekorationselementen mot småfoton, har lite svårt för att dekorera men med de små fotona ser layouten lite mer välarbetad ut.
utman_v40_eize2

LO 2 - skissen vriden 1/4 varv åt höger
Rubriken till höger och istället för rak så blev den en halvcirkel och genast lite roligare.
utman_v40_eize3

LO 3 - vriden ett ½ varv åt höger
Rubriken hamnar upptill och det stora fotot blev 4 st mindre foton, ett snabbt och enkelt sätt att få in flera foton på samma LO.

utman_v40_eize4

LO 4 - vriden 3/4 varv åt höger
Rubriken till höger och istället för pappret som går från sida till sida så satte jag foton där. Där fotot skulle suttit enligt orginalskissen gjorde jag en textruta.

utman_v40_eize5

Lycka till!!
/Eize

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken härlig utmaning Åza och vilken toppenidé att vända på en skiss på det där sättet, tack för det tipset!! Underbara layouter alla 4.

Postat av: JENN

Häftigt!
Den skall jag testa.. även om det lär ta ett bra tag! En fråga: Kan man ta valfriskiss? eller är det denna som är här som gäller?

2007-10-03 @ 11:56:17
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: Laila

Fascinerande! Man tänker ju på att det ens skulle vara från samma skiss! :-)

2007-10-03 @ 12:51:40
URL: http://tillklippt.blogspot.com
Postat av: Helene

Jenn: tanken är denna skissen, iaf sånt du skickar till oss :)

2007-10-03 @ 14:46:02
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com
Postat av: JENN

Helen: Tack för klargörandet! Det fram gick ej så tydligt.. så som jag läser det *s*
Men.. jag har nu redan börjat på en annan skiss... så jag får väl "behålla den för mig själv" :)
KANSKE hinner jag med denna också.. vi får se.
KRAM

2007-10-03 @ 16:26:48
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: JENN

Äsch.. NU läste jag ALLT... hoppade visst över första stycket förut. Så NU ser jag att det ganska TYDLIGT sägs att det är HENNES skiss *haha*
Får väl skylla på att jag faktiskt är hemma sjuk o har liiite feber *s*

2007-10-03 @ 16:28:10
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: MissMian

Kul utmaning!!!! Det är ok att ta i annat format hoppas jag? Tänkte kanske testa att göra 6*6 Verkar vara en skiss som passar för det!

2007-10-03 @ 20:00:22
URL: http://missmians.blogg.se
Postat av: MissMian

Kul utmaning!!!! Det är ok att ta i annat format hoppas jag? Tänkte kanske testa att göra 6*6 Verkar vara en skiss som passar för det!

2007-10-03 @ 20:00:35
URL: http://missmians.blogg.se
Postat av: stina ~maräng~

Vilken inspirerande utmaning och så läckra layouter! Så fint varierade "trots" att utgångsläget är samma skiss!
Jag kommer inte att hinna delta i utmaningen *låångsam* men skall absolut ta vara på inspirationen. Tack!!
Kram! Stina

2007-10-04 @ 20:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback