{Inspirationsdesigner - Pernilla}

Nu kommer vi till en tjej som har en härlig, lekfull stil. En stil som kompletterar övriga tjejers, nämligen Pernilla Förnes!

- namn + nick
Pernilla Förnes, Pillerill


- hemsida / blogg
http://pillerillmittilivet.blogspot.com
http://kreeramera.blogspot.com/
http://www.pernillafornes.com/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag scrappade en BOM när jag gick på högstadiet (sent åttiotal). Sedan hade jag ett uppehåll till 2005, då min son var 6 mån och jag satte igång, på riktigt.Nu är jag hooked for life. Mycket tack vare duktiga och alltid lika inspirerande Monnah. TACK!

- vart finner du inspirationen

Jag utgår alltid ifrån historian bakom bilden jag scrappar. Ibland har inte ens med något foto utan kanske bara någonting jag vill dokumentera.Jag har inte tid att bara göra snygga LO´s (fast jag blir väldigt inspirerad av att titta på dem).Jag scrappar för att skriva min familjehistoria det är huvudsaken. Historien är min största källa till inspiration. Färg och formmässigt kan jag hitta inspiration överallt. Jag har använt insrumentpanelen i min C2:a för en lo.

- din stil, förklara och vilka produkter tycker du om
Svårt! Jag gillar starka färger och har ofta svart vitt eller rött som basfärg. Jag scrappar ganska ofta hybridt dvs mina kort skrivs ofta ut med lite digitala element. Jag använder ofta saker som inte tillhör scrapvärlden. Jag gör också ganska ofta egna papper i illustrator mest för att jag i stundens hetta kommer på att jag vill ha ett papper som inte finns att köpa.

- trender, vad tror du kommer komma

Miljötänk borde ju komma även till denna bransch. Återvinning i någon form, kanske?!

- vad gör du vid en scrapsvacka
Hänger på en utmaning. Går igenom fotobiblioteket. Sedan tänker jag att det här är något som ska vara lustfyllt och kul. Känner jag inte för att scrappa så gör jag det inte.

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare

Gå en kurs. Köp inte allt. Jag skulle säga att det nödvändigaste är: en svart och en vit sämpeldyna, ett stämpelafabet och svart och vit akrylfärg. Planera dina inköp ta fram ett kort du vill scrappa. Köp specifika papper och dekorationer för den LO:n.Ser du fler papper du gillar köp dem också och lägg på hög men köp bara papper och dekorationer du verkligen gillar. Vad gäller verktyg skulle jag rekomendera en stor och bra skärmatta. Skalpell och linjal är billigare än en skärmaskin och ger faktiskt bättre precision. Fiskars shapecutter använder jag nästan varje gång jag scrappar.Använd saker du redan har hemma; en toarulle blir en jättebra rund ring stämpel om man använder akrylfärg. Titta i sybehörs- lådan, verktygslådan, köksskåpet....

Få inte panik över allt du inte har scrappat. Var glad för det du gjort. En scrappad sida är bättre än ingen alls.

Och så kommer här en härlig Pernilla-LO, färgglad och underbar!


Varmt varmt välkommen i swe-gänget, Pernilla!

Kommentarer
Postat av: Fnyz/Hanna

vilken häftig stil du har! superinspirerad att surfa runt på din blogg. härlgit å få lite inspiration av en stil som är så olik min egen och även fotoinspiration :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback