{Inspirationsdesigner - Rimna}

Vi har nu kommit fram till det sista tillskottet till teamet, och vi har valt att plocka in en kortmakare vid namn Anna Maria/Rimna. En duktig tjej som kommer komplettera teamet kanonbra!! Vi har saknat kortmakare, då många av våra uppdrag och utmaningar faktiskt kan göras i kortform oxå...

Här kommer Rimnas presentation!!

- namn + nick
Anna Maria Nilsson och mitt nick är Rimna som är bokstäver ur mitt namn som jag kastat om.
rimna_foto

- hemsida / blogg
http://www.rimna.blogspot.com/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag upptäckte scrapbooking lite smått våren 2004 då jag och min syster gjorde ett receptalbum med familjerecepten till våran lillasyster. Och sen har det bara rullat på, är främst kortmakare men försöker mig på en och annan layout ibland också.

- vart finner du inspirationen
Överallt i min omgivning. Kan även få inspiration från ett visst papper eller en speciell dekoration. Som ni då förstår shoppar jag med ögonen och inte med plånboken...;)

- din stil, förklara och vilka produkter tycker du om
Andra har sagt att jag har en ren och enkel stil. Och det kan nog stämma, för även om jag dekorerar mycket på ett alster så finns det ändå någon form av "ordning". Jag tycker om "luft" på mina kort och tycker att det oftast lyfter fram motivet. Produkter som jag tycker om just nu är ettiketter och tags av olika slag. Knappar, pärlfloss, glitterlim och massor av fluid chalks.

- trender, vad tror du kommer komma
Jag tror att det kommer bli mer och mer vanligt att tillverka sina egna bakrunder och papper. Göra egna dekorationer och sen hoppas jag vi får se lite mer dova toner typ Shabby Chick. Vårens färg spår jag bli åt det lila hållet!

- vad gör du vid en scrapsvacka

Städar min pysselhörna, inhandlar lite nytt material och sen antar jag någon inspirerande utmaning.

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Ta dig tid att hitta material och arbetssätt som tilltalar dig. Låt dig inte luras av allt som "glittrar" och köp inte på dig för mycket material i början. Surfa runt på alla härliga bloggar och få en idé om vad som tilltalar dig

Och så vill vi visa ett urfint kort, som presenterar Rimnas härliga stil!
rimna_kort

Varmt välkommen i gänget, Rimna!

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen! =)

2008-01-11 @ 11:13:34
Postat av: Helen/Hegu

STORT grattis till ditt nya uppdrag!:) Det ska bli kul att se vad du här hittar på...

Postat av: Britt-Marie Lindvall

AnnaMaria du sätter färg på tillvaron med dina fina kort och allt du gör .Du har får mig att bli shrapa sugan .Du har så inspirerande ideer så man dras med i detta . vad kommer härnäst i din fantasi och verksamhet
Britta

2008-01-11 @ 13:21:10
Postat av: AnnikaS

Åh vad jag är glad att se en kortmakare i teamet. Hoppas på massor med inspiration!
kram Annika

2008-01-11 @ 17:15:55
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Rimna

Tackar för ett varmt välkomnande!

Det ska bli så kul att få vara med i detta proffsiga gäng!!!

Kram Anna Maria / Rimna

2008-01-11 @ 19:24:58
URL: http://www.rimna.blogspot.com
Postat av: Britt-MarieLindvall

Man hinner inte blinka förräns du skapat något nytt och läckert att vila ögonen på.Människa hur hinner du .och vilken fantasi och glädje du har i allt du gör .
LYCKA TILL önskar Britta

2008-01-12 @ 08:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback