{Paperbag album}

Ett väldigt enkelt och billigt album där du använder en vanlig papperskasse som grund. Passar perfekt till ge_bort_album och blir ca 14*9 cm när det är klart.

paperbag1

Du behöver:
1 st papperspåse
skärmatta
linjal
måttband
penna
skalpell

paperbag2

Mät och klipp ut ett pappersark som är 35*55 cm. Vik pappret på mitten två gånger från både lång- och kortsidan. Efter att du har vikt pappret ska du ha ett rutmönster som ser ut ungefär såhär: 

paperbag3

Skär två snitt från höger sida, genom tre av rutorna och ett snitt från vänster sida genom tre av rutorna. Det ska se ut såhär när det är klart:

paperbag4

paperbag5

Placera pappret som på bilden nedan. Vik bottendelen uppåt. Vik den vänstra ”kolumnen” bakåt och gör samma sak med den högra. Nu har du två ”kolumner”. Vik den vänstra över mot den högra.
paperbag6 


Du kan antingen sy, häfta eller använda brads i ryggen på albumet för att binda ihop det.
paperbag7

 

Nu är ditt album klart att dekoreras med foton, papper och annat fint!

Lycka till!
{Eize - inspirationsdesigner}

Här är Eizes fina album utifrån denna beskrivning, är det inte underbart?? Tack för att vi får använda din fina fina artikel och visa upp ditt vackra album!!
{Helene och Åsa}

eize paperbag1

eize paperbag2

eize paperbag3

eize paperbag4

eize paperbag5

eize paperbag6

eize paperbag7

eize paperbag8


Kommentarer
Postat av: Karoline

Åh vad kul med förslag hur man gör egna album!!! Måste genast prova...

2006-09-03 @ 15:44:44
Postat av: Lilo

Vad snyggt av en Willys-kasse!!!

Postat av: Anonym

Jag ser bara röda kryss i Eizes bilder.

2006-09-03 @ 17:07:31
Postat av: Anna (ronjabus)

Åh vad roligt!! Måste testa!
Mer sånt här!

2006-09-03 @ 17:13:46
Postat av: Samara

Jag kan inte se bilderna alls =(

2006-09-03 @ 17:20:51
Postat av: Jenny

Så snyggt album!
Tack för en bra artikel.

Postat av: webmosterhelene

Jo men är inte bilderna där nu? La till Eizes bilder, för de föll av ngn anledning bort trots att dom fanns på blogg.se... Men nu ska allt finnas med, eller?

2006-09-03 @ 17:38:02
Postat av: AnnaB

Jag ser alltihop nu! Jättefint och jag blir himlans sugen på att testa! :-)

2006-09-03 @ 17:55:43
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Emma

Shit, va snyggt det blev!! Vilken fiffig ide´!

2006-09-03 @ 18:47:48
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Cissi

Kanonsmart tips! Och vilket fantastiskt fint album det blev, Eize!! :D

Postat av: clara

ååååååh vad skönt att den här syrafripressen har släppt!!!!! Jag ÄLSKAR pappkassar!

2006-09-03 @ 20:28:18
Postat av: Helena

Helt fantastiskt! Kul idé!!!!

2006-09-04 @ 10:20:38
URL: http://helenasscrap.blogspot.com
Postat av: Elin

Nu har jag försökt och försökt och försökt. Till och med fått min man att hjälpa till... men det blir bara...sk*t. Är det vi som är dumma eller? :p Jättekonstigt... Tror jag håller mig till vanliga Lo's hädanefter...

2006-09-08 @ 19:04:38
Postat av: Miaa

Jag har också försökt och försökt, men får inte till det heller... Ska man klipaa upp sidorna sedan eller, så man får massa sidor och inte bara 5 varav den sista blir vääääldigt tjock??? Skönt att det inte bara är jag som är "dum"... :-)
MVH

2006-09-09 @ 11:13:20
Postat av: Åza

Elin och Miaa: Kan inte ni mejla mig så kan jag försöka förklara lite närmare hur jag gjorde med mitt album.
[email protected]

Postat av: Åza

Om det är fler som har problem med albumet så mejla mig direkt så ska jag försöka reda ut dem.

[email protected]

Postat av: Elin

Vill inte låta som en tråkmåns, men är det inte lättare att bara klippa remsor i t.ex 10*20 cm. lägga dem i en bunt och vika på mitten. Sedan kan man sätta ihop dem med brads eller dyl.

Orkar inte fippla med det där. Men det var ju i alla fall en kul idé att använda en papperspåse. Det hade jag aldrig kommit på.

Tack för en jättebra sida!

2006-09-11 @ 14:55:42
Postat av: webmosterhelene

Elin, visst kan man göra så! Det är bara det att det roliga ligger i att hitta nya kreativa lösningar :) Plus att med paperbag albumet får du även lite "fickor" att stoppa ner tags etc i om du vill :)

2006-09-11 @ 20:44:21
Postat av: Anna

Åhh så sugen jag blir på att testa.

Kramen Anna S

2006-10-06 @ 13:24:25
URL: http://annastenman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback