{Inspirationsdesigner - Theresa}

Nu har vi kommit fram till Theresa, eller som vi oftare känner henne, Pysselgumman! Personifierad med Basic Greys material är hon för de flesta, och hon scrappar dessa papper som få andra kan! I övrigt är hon även en mycket talangfull scrappare, som alltid har en röd tråd genom sina layouter.

- namn
Theresa ”Pysselgumman” Lundström
pysselgumman_foto
 
- hemsida/blogg
http://www.pysselgumman.se/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag har alltid gillat att pyssla. Mars 2003, råkade jag surfa in på Elisabeth Wallins Scrapsida (idag blogg) och förstod plötsligt vad jag ville göra med min hög av oinsatta foton. Tack, Elisabeth!

-vart finner du inspirationen
Inspiration får jag från barnen, fotografier, vackra mönsterark, dekorationer... allt möjligt

- din stil, förklara
Min stil är som mitt hem i övrigt: romantiskt, gammaldags och pyssligt

- vilka produkter tycker du om
Jag älskar BasicGrey's produkter ;) band, spets, knappar, stansar, metallgrejs och naturligtvis chalk. Ingen sida känns färdig om jag inte smutsat ned den lite

- trender, vad tror du  kommer komma
Det har varit mycket cirklar och mjuka former ett tag… tycker man ser mer raka linjer och stramare stil nu. Det brukar ju vara så att motsatserna avlöser varandra

- vad gör du vid en scrapsvacka
Har jag en svacka så städar jag mitt pysselrum. Då hittar jag alltid någon liten sak som får igång kreativiteten igen

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare

Skynda långsamt! Köp inte på dig för mycket mönsterpapper och dekorationer förrän du vet vad du gillar och funnit din stil. Viktigast av allt njut och ha kul :)


Här kommer Theresas underbara tolkning på "Sommarens små glädjeämnen". Ni får även en närbild på Theresas fotomontage + en förklaring till hur hon gjort det hela!
pysselgumman_sommar

Fotomontaget i närbild:
pysselgumman_sommar_nära

Om fotomontaget: 

Fotokollage monterat i Photoshop. Beskurna små foton placerade på svart bakgrund, dekorerade kanterna med egna penslar samt penslar från Miss M (www.missm.paperlilies.com). Fotot skickat för framkallning som förstoring: 15x20 cm med valet ”fit in” så över och underkanten inte försvinner i den automatiska beskärningen

Tack för att du vill vara med i vårt gäng, Theresa!! Vi är oerhört tacksamma och glada för det!!

{ Helene och Åsa }


Kommentarer
Postat av: Marie

Åh så underbar layout... precis vad sommar är!!
Tack för alla din inspiration du ständig delar med dig Theresa!!!

Postat av: Åza

Kul att få "veta mer" om dig Theresa, underbar sommarLO.

Postat av: Elisabeth

Härlig LO och underbart fotomontage!

2006-08-26 @ 10:21:13
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: JennyB

Fantastiskt fotomontage!

2006-08-26 @ 10:45:08
Postat av: Cami

Oj, sån härlig sommarsida! Tack för tipset med fotomontaget! Det var en superidé! En massa inspiration från dig igen;)

2006-08-26 @ 13:56:21
Postat av: Monica

Spännande med ett fotomontage med penslar! Jag gillar din soldesign också och så diggar jag din stil så klart... Kram och grattis till det nya uppdraget!

2006-08-26 @ 15:17:41
URL: http://www.monnah.com/
Postat av: Malin

Du gör alltid så snyggt. Man blir jättesugen att pyssla med Basic Grey.....

2006-08-26 @ 15:23:57
Postat av: Cissi

SUPERLÄCKERT fotomontage med photoshop-penslarna och fotona är helt underbara!! :D

Postat av: Malena

Du gör så mycket härligt!!!! Ska testa det där med fotomontage nån gång. TACK för inspirationen!

2006-08-26 @ 16:14:28
URL: http://malenascrap.blogspot.com
Postat av: Lilo

VACKER sida Theresa!!! Du scrappar verkligen Basic Grey som ingen annan...

2006-08-26 @ 16:14:52
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Sanna F

Ja Theresa!
Du är verkligen så himla proffsig! Dina layouter inspirerar verkligen!!!!

Kram från Sanna F

2006-08-26 @ 16:48:53
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Tack snälla för alla fina kommentarer! Åsa och Helene - det är jag som ska tacka :)

2006-08-26 @ 18:38:31
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: Tina

Såg roligt ut med fotomontaget, fin layout! :-)

2006-08-27 @ 00:25:03
URL: http://tinajohansson.blogg.se/
Postat av: ammi

När jag försöker komma in på pysselgumman.se blogg kommer en annan,(stuguthyrning)- är det fel adress?

2012-07-28 @ 17:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback