{Inspirationsdesigner - Monnah}

Nästa duktiga tjej ut är Monnah, eller Monica som hon egentligen heter! Så fantastiska sidor med sånt fokus och sån närvaro!!! Hon har en handstil som en gudinna, och får oss alla att avundas denna konst!

-namn
Monica Bernpaintner


monnah foto

- hemsida/blogg
har ingen länk för tillfället

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag började scrappa 1999 då mittenflickan var liten och vi bodde i USA. Jag hittade ett ställ med KMA-papper i en bokaffär och blev såld på en gång! Det första albumet blev ett "första året"-album till Elina och sedan har det bara fortsatt...


- vart finner du inspirationen
Jag hittar mest inspiration i fotona jag scrappar, i färg och form, i ett roligt eller vackert citat och ibland i scrapuppdrag jag får.


- din stil, förklara
Vad är min stil egentligen? Förut skulle jag säga fyrkantigt och så stilrent som möjligt, gärna med fyndiga dekorationer. Eftersom det verkar nära nog omöjligt att inte inspireras av andra fantastiska scrappare är det inte riktigt sanningen längre. Det mest utmärkande för mina sidor tror jag är att jag skriver så mycket för hand och att det skrivna ordet är mycket viktigt för mig.


- vilka produkter tycker du om
Usch, jag vet inte vad jag ska säga! Rub-ons och klistermärkesbokstäver så klart, men jag gillar så mycket! Problemet är att jag har lite svårt att dekorera mina sidor, så när jag väl scrappar blir det mycket gull med produkter som aldrig hamnar på någon sida...


- trender, vad tror du kommer komma
Personlighet verkar bli mer och mer viktigt. "What goes around comes around", så rätt vad det är kommer det att bli mycket gammeldags, den bruna färgskalan och spetsar igen. Småalbum. Att scrappa foton, kort och små böcker som kanske har ett tema, men temat är inte "min familj" eller "mina barn" utan "gröna saker", "tänkvärt" eller något annat kul.


- vad gör du vid en scrapsvacka
Jag struntar i att scrappa och gör något helt annat som att sy eller läsa eller titta på tv. När jag tröttnat på det tar jag fram en favoritscrappare och försöker scraplifta. Efter det brukar det lösa sig rätt bra. Det viktigaste är att komma ihåg att scrappa för att det är så fantastiskt roligt och inte för att jag måste prestera.


- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Börja långsamt!!! Jag har sett så många som köper på sig alldeles för många prylar så inspirationen försvinner mellan alla prylar. En pappersskärare, en eller ett par bra pennor, ett litet förråd med kartong (cardstock), ett enkelt album med plastfickor och några olika mönstrade papper och dekorationer räcker bra att börja med. Och så är det smart att hitta en scrapvän som har en massa saker man kan låna! :-)

Här är Monicas fantastiska sommarskapelse! Titta och njut!
monnah sommar

Tack för att du är med i inspirationsgänget, Monica! Det glädjer oss massor!!!

{Helene och Åsa}


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja du gör underbara layouter Monica! Det skulle vara en dröm att få din handstil som font! ;) Tack för all inspiration du ständig delar med dig!

Postat av: HelenaH

Du gör så fina och enkla LOsar. Jag har alltid beundrat din stil.

2006-09-06 @ 20:31:01
Postat av: Ellinor

Du är en stor inspirationskälla för mig Monica! Helt underbara layouter du gör och jag är helt klart avundsjuk på din handstil.. :)

2006-09-06 @ 20:35:37
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Lotta-R

Du är bäst Monica!!

2006-09-06 @ 21:50:40
Postat av: Malena

Hej där idolen!!!!

2006-09-06 @ 22:14:02
URL: http://malenascrap.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Jag beundrar dina layouter massor Monica!!

2006-09-06 @ 22:22:06
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Emma

Du gör så fint!

2006-09-06 @ 22:41:08
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Cissi

Underbara layouter gör du, Monica! Den här är inget undantag! Fantastisk!! :D

Postat av: Åza

Underbar sida Monica! En riktigt stor inspirationskälla är vad du är.

Postat av: JennyB

En alldeles underbar sommarlo! Jättefin!

2006-09-07 @ 07:04:41
Postat av: AnnaB

Sååå härlig LO och väldigt roligt att du är med här Monica!

2006-09-07 @ 08:26:32
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Åh, underbara Monnah :) Ska bli sååå härligt att njuta av dina ljuvliga sidor!!!

2006-09-07 @ 08:34:40
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: Lilo

Vilken sida!!! Sååå fin! Och din handstil är jag väldigt avundsjuk på. ;)

2006-09-07 @ 11:41:19
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Monnah!
I met up with Kristiina yesterday...she kept calling you Monnah and I was..who?

2006-09-07 @ 11:43:00
Postat av: Kristiina

Jag gillar din stil jättemycket! U rock!

2006-09-07 @ 12:11:39
Postat av: Lotta A

jag gillar dina LO:s, de är underbara!

2006-09-07 @ 12:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback