{Inspirationsdesigner - Maria}

Idag är turen kommen till vår näst sista nytillkomna inspirationsdesigner... Vi ber att få presentera härliga Maria/marajjah!!

- namn + nick:
Maria Hartman
marajjah_foto

- hemsida / blogg:
http://mariasscrap.blogspot.com/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa:
Jag började scrappa i januari 2005. Var på besök hos en väninna och såg hennes underbara alster. Jag överväldigades av alla olika papper och småsaker hon hade i sin samling. Har nämligen alltid tyckt om småprylar och papper och att det skulle finnas en hobby där jag kunde få använda båda de sakerna lät fantastiskt roligt. Jag fick ett kompendium med lite info om hur jag kunde sätta igång och vad jag kunde tänkas behöva, samt handfasta tips av henne. Jag beställde mina första saker när jag kom hem. På den vägen är det!

- vart finner du inspirationen:

Jag inspireras väldigt mycket av andra scrappare. Har flera favoritscrappare här i Sverige. Använder också nästan alltid en skiss när jag arbetar. Ibland faller jag också för olika färgkombinationer som jag sett på reklam, i någon tidning, ett klädesplagg och dyl.

- din stil, förklara och vilka produkter tycker du om:
Jag tycker mycket om lager på lager och relativt mycket dekos runt om fotot. I övrigt tycker jag om att testa nya stilar och trender hela tiden, men jag återvänder alltid till lager-på-lager. Just nu är jag också svag för chipboard i alla dess former.

- trender, vad tror du kommer komma:
Jag tror att vi kommer att vi får fortsätta ta del av clear-trenden. Sen kommer det mer tyg, mer stickade och virkade dekorationer, tror jag. - vad gör du vid en scrapsvacka: Jag lägger ner verksamheten en eller ett par dagar. Försöker att inte tänka på scrapping, även om det är svårt. Bläddrar sedan runt bland mina favoritbloggar och insuper inspiration. Det brukar oftast lossna igen efter ngn dag.

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare:
Köp inte på dig för mycket saker i början! Mönstrade papper är definitivt en sak jag köpte för mycket av när jag startade. Tyckte det fanns så många fina papper då, men många av de papper jag köpte då ligger fortfarande oanvända. Testa i stället scrapping ett tag för att först och främst se om du tycker om det och köp sedan på dig det du gillar efterhand. Ett startkit brukar jag tipsa om att köpa. Då är det saker som (oftast) är matchade med varandra och därför enklare att använda. Det är inte lätt att matcha ihop saker när man är nybörjare. Rent ekonomiskt sparar du också på att köpa startkit, istället för att köpa lite av allt.

Och så kommer här en ljuvlig LO som visar Marajjahs underbara stil:
marajjah_LO


Varmt välkommen i gänget, Maria!!!
{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Annika

Grattis och jättevälkommen till oss! Du vet att jag älskar din stil!

Postat av: Malin

I riktigt "Fylking Manér" så skriker jag
ÄNTLIGEN!!!!!
Grattis vännen så kul :)

2008-01-06 @ 22:36:30
URL: http://slosa.blogspot.com
Postat av: Marie

Grattis och varmt välkommen i gänget! :)

2008-01-06 @ 22:39:50
URL: http://sockergrynet.se/scrapbooking
Postat av: Willea

Grattis! Vad roligt för dig - du är såååå duktig!

2008-01-06 @ 23:04:12
URL: http://www.willeasscrap.blogspot.com
Postat av: Claudia79

Välkommen!!!:D Kul att ha dig i gänget! Du är så duktig!

Postat av: Monica

Välkommen! Vilken vacker sida du visar här. Jag ser fram emot att se många fler av dina alster!

2008-01-07 @ 11:56:06
URL: http://monnah.blogsome.com
Postat av: ethel

Härligt! VÄLKOMMEN!

2008-01-07 @ 12:28:55
URL: http://ethelb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback