{Inspirationsdesigner - AnnaB}

Här kommer ytterligare en oerhört talangfull tjej, som har en härlig, frejdig och underbar stil!

- namn:
Anna Björklund
annab_foto

- besök Annas blogg:
http://annab.blogg.se/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa:
Jag började scrappa 2003 när jag var mammaledig med mitt första barn och ville göra ett fint album med de första fotona på min son. Jag började med ett fint album med mörkgrå blad och var jätterädd att förstöra alltihop genom att stava fel eller något i den stilen. Så för att inte förstöra det fina albumet skrev jag på bitar av färgat papper jag hade liggandes hemma, sedan jag skrev en massa brev en gång i tiden, och så klistrade jag in textrutorna när de var klara. Jag hade ingen aning om att det var en enkel form av scrapbooking jag höll på med förrän pappret tog slut och den lokala bokhandeln visade sig ha så dåligt utbud av färgat papper att jag började söka på internet efter en pappershandel. DÅ var det plötsligt som att kliva in i en ny, magisk värld och jag har inte hittat ut igen sedan dess... :-)

- vart finner du inspirationen:
Jag hittar mycket inspiration på nätet, hos andra scrappare och i tidningar och böcker. Men eftersom jag tänker på scrapbooking många gånger varje dag så kan ju inspirationen dyka upp när som helst och utlösas av ungefär vad som helst i min omgivning.

- din stil, förklara:
Min stil är nog lite oklar och spretig, men jag tycker mig ändå ha insett att det är LOs av det lite enklare slaget som dominerar. Kanske kan man kalla den enkel med en och annan pyssligare explosion? Ganska ofta betyder texten och känslan mycket men ibland gör jag en LO bara för att testa en viss teknik. Ibland använder jag förstoringar och ibland fyller jag sidorna med mindre foton, ibland är jag sugen på glada, starka färger och ibland blir det murrigare... Jag gillar omväxling och att testa nya saker.

- vilka produkter tycker du om:
Jag gillar det mesta... :-) men mönstrade papper av alla de slag är den absolut största passionen.

- trender, vad tror du kommer komma:
Det ser ju ut som om det är de stora mönstren och figurerna som dominerar ett tag till framöver men sen måste det ju komma en reaktion mot alla retromönster och stora blaffiga saker så småningom. Något lite enklare och striktare, kanske?

- vad gör du vid en scrapsvacka:
Nuförtiden gör jag oftast kort istället, om inspirationen inte vill infinna sig. Stämpel- och kortmakarvärlden är oerhört spännande även den... och det kan vara väldigt rogivande att sitta och färglägga stämpelmotiv om ingenting annat funkar. Förr eller senare kommer inspirationen tillbaka. Annars kan det ju vara väldigt bra att ta hjälp av skisser eller att scraplifta någon LO man tycker om, ifall det känns för svårt att klämma fram idéerna själv.

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare:
Jag skulle vilja ge rådet att VÅGA. Det är bara att scrappa på...! Försök inte att göra det perfekta scrapbookalbumet det första du gör utan lek och experimentera och prova dig fram. Strunta i om saker inte blir som du hade tänk dig och försök att sänka kraven på dig själv. Tids nog hittar du ett sätt att scrappa på som passar just dig och det viktigaste är att ha kul!

Här är Annas underbara sidor till "Sommarens små glädjeämnen", fantastiskt härliga sidor som verkligen får oss att minnas sommarens bästa sidor!!

annab4

annab2

annab1

annab3

Tack för att du är med oss, Anna!!!

{ Helene och Åsa }

Kommentarer
Postat av: badanka

Så kul å läsa om dig anna!
Älskar Tigerjakt layouten! grymt tjejen

2006-08-18 @ 22:16:36
Postat av: Åza

Jättekul att läsa mer om dig Anna!
"Drömmen om en trädgård" är helt fantastiskt snyggt scrappat (scrapliftvarning), gillar de andra jättmycket oxå men den är helt klart en favorit.

2006-08-18 @ 22:24:15
Postat av: Lina

Underbara layouter Anna! Gillar verkligen dina grejer! Drömmen om en trädgård var riktigt riktigt toksnygg!

Postat av: Lindzi

Du vet att jag gillar dig! Så mycket fräsch inspiration du har att bjuda på! Nu blev jag ju sugen på Studio skinni också...

2006-08-18 @ 22:55:24
URL: http://lindzi.blogg.se
Postat av: JennyB

superhärliga sidor.

2006-08-18 @ 23:48:16
Postat av: Katarina

Riktigt roligt att få läsa mer om dig Anna. Dina LOs är verklligen en inspirationskälla, de är supersnygga.

2006-08-19 @ 08:51:18
Postat av: Ellinor

Underbara layouter du skapat! Drömmen om en egen trädgård är bara sååå snygg!

2006-08-19 @ 09:37:51
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: webmosterhelene

Tigerjakt är min absoluta favvis, alla är fiiina, men den satte ett extra avtryck i mitt hjärta! Tack för att du delar med dig, vännen!

2006-08-19 @ 09:38:44
Postat av: ÅsaF

Många inspirerande layouter Anna!! Du är så duktig! Gillar dina nytänkande upplägg och underbara teman. Kul att läsa mer om dig!

2006-08-19 @ 09:52:16
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Lilo

Du är en superduktig scrappare, vilket jag sagt massor av gånger redan.;) Kul att läsa om dig och se dina fina layouter!

2006-08-19 @ 10:21:27
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Tina

Du är så duktig, härligt att se din presentation! :-)

2006-08-19 @ 10:23:46
URL: http://tinajohansson.blogg.se/
Postat av: Nina

Kul att läsa om dig, Anna! Jag vet ju sen tidigare hur fint du brukar skapa...De här Lo:sen var ju inga undantag:-)

Bara älskar den om Trädgårdsdrömmen! ..läs scraplift..:-)))

2006-08-19 @ 17:23:57
Postat av: Ulrika

Roligt läsning och härliga layouter!!

2006-08-19 @ 18:18:53
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: MiaMaria & co

Jättefina LO :) Kul att se och varning för scraplift ;)

2006-08-19 @ 18:58:12
URL: http://sarnhammar.se
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Så roligt att läsa om dig Anna! Jag som älskar trädgård föll pladask för "Drömmen om..." ;)

2006-08-20 @ 20:56:43
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: Marie

Underbart härliga layouter Anna! Kul att läsa mer om dig!!

2006-08-21 @ 19:47:00
URL: http://www.sockergrynet.se/
Postat av: Cissi

Jättehärliga layouter!!! Älskar din stil och hur du brukar få till dokumentationen så himla bra!!! Kul att läsa lite om dig också! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback