{Inspirationsdesigner - Eize}

Nästa underbara designer på tur är Åza, även kallad Eize på diverse forum!

Här får du veta mer om henne:

- namn:
Åza Norrby
eize

- hemsida/blogg:
http://eizescrap.blogspot.com/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa:
Jag hittade Elisabeth W:s hemsida när jag sökte inspiration till svägerskans bröllopsinbjudningar, tidig vår 2003, sparade E:s sida bland favoriterna och när jag sedan ville göra ett babyalbum som var lite "utöver det vanliga" till Wilda så kom jag ihåg vad jag läst om scrapbooking där. Via E:s sida hittade jag till Papprika där jag gick en pova_på_kurs sommaren 2003 och efter det har det bara fortsatt.

- vart finner du inspirationen:
Jag inspireras främst av fotona, men våra svenska gallerier är en outtömlig källa av härlig inspiration, tidningar, färgkombinationer, former. Det går att hitta inspiration överallt!

- din stil, förklara:
Fotot/fotona i fokus, enkelt utan för många dekorationer (om några alls). Det "nya" för i år är att jag koncentrerar mig mycket mer på texten på layouterna än vad jag gjort tidigare.

- vilka produkter tycker du om:

Jag är ett stort fan av KI_memories papper, textpapper, band och alfabeten av alla de slag

- trender, vad tror du kommer komma:
Jag tror att papprena kommer att bli mer "händelse"-mönstrade igen, tex nappar, julgranar, snögubbar och löv. Chipboard alfabetena och formerna kommer att hålla i sig ett tag till och sen hoppas jag personligen på att få se mer textpapper.

- vad gör du vid en scrapsvacka:
Först försöker jag vänta ut den genom att surfa, bläddra i scraptidningar och liknande. Fungerar inte det så tvingar jag fram en LO genom att slaviskt följa en skiss eller scraplifta en Lo som jag gillar.

-nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare:
Jämför inte dina layouter med någon annans (jag vet att det inte är lätt), du scrappar för din egen skull och det går inte att "göra fel". Köp inte på dig för mycket saker i början och framförallt inte en massa mönsterpapper, man kommer långt med cardstock, fotofix och en papperskärare. 

Här är Åzas underbara alster, som hon skapade utifrån vår call om "Sommarens små glädjeämnen". Åsa berättade att hon under sommaren 2006 läst hela arton böcker, vi är mäkta imponerade!!
eize_augcall

Tack, Åza, för att du delade med dig av både erfarenheter och fina sidor!!!

{ Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Fiffi

Vad skoj att läsa om dig Åza!

2006-08-17 @ 20:10:29
Postat av: Lilo

Vilket bra foto på dig!!! Blir det fika nästa vecka??

Postat av: Marie

Härlig foto på dig Åza! Kul att läsa om dig och jag är imponerad!! 18 böcker!! :-O

2006-08-17 @ 20:21:25
URL: http://www.sockergrynet.se/
Postat av: badanka

Älskar den där Layouten!
Den e grym...å så mysigt kort på dig me

2006-08-17 @ 20:32:04
Postat av: tanja

Supersnygg LO och ett underbart foto på dig Åza!

2006-08-17 @ 20:42:59
Postat av: Annika

wow vilken kul och läcker layout - nu vet jag vem jag skall maila när jag behöver mer lästips!Kul att läsa mer om Åza!

2006-08-17 @ 20:51:15
URL: http://www.scrapperiet.se
Postat av: Diana

Jättesnygg LO, gillar verkligen att du scrappat om just det :) Hittar för övrigt en massa fint i ditt galleri.

Är också KIM addict! ;)

Skojigt att få veta lite mer om dig. Ser fram emot att få se mer.

2006-08-17 @ 21:18:03
URL: http://www.dianaodidriksvardag.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Vilken underbar LO! Och helt klart imponerande med 18 böcker...det har jag inte ens läst i år...

2006-08-17 @ 21:59:14
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Monica

Älskar dina supersidor... Kul att läsa lite mer om både det ena och det andra!

2006-08-18 @ 00:24:40
Postat av: Elisabeth

Kl att få läsa mer om dig Åsa! Jag blir så nyfiken på vilka titlar du läst i sommar ;-) Kanske har jag missat någon bra bok!?!?!

2006-08-18 @ 00:31:05
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Helena H

Vilken otroligt fyndig LO. Blir alldeles lycklig :)Superfin. Kul att läsa om dig också.

2006-08-18 @ 08:52:54
Postat av: Cissi

Superläckert med alla orden i olika stilar, underbar layout av en imponerande bokkonsumtion!!!

Postat av: Malena

Underbar layout!!!!

2006-08-18 @ 19:14:37
URL: http://malenascrap.blogspot.com
Postat av: Tina

Grymt snygg LO! :-)

2006-08-18 @ 19:53:11
URL: http://tinajohansson.blogg.se/
Postat av: JennyB

Vilken superläcker lo!!!

2006-08-18 @ 23:45:57
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Så roligt att läsa om dig. Layouten är super!

2006-08-20 @ 21:06:39
URL: http://pysselgumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback