{Inspirationsdesigner - Hallonflicka}

 

Här kommer nästa tjej ut, Marie heter hon men dom flesta känner nog henne bättre som Hallonflicka :) Marie är den yngsta av våra inspirationsdesigners, och en fantastiskt duktig scrappare trots sin ringa ålder!!

- namn
Marie Mattsson

hallonflicka

- Maries hemsida/blogg
http://mariesgalleri.blogspot.com

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag började scrappa i maj 2005. Jag har alltid tyckt om att pyssla med olika saker, så när jag upptäckte denna hobby så var jag ju bara tvungen att prova...


- vart finner du inspirationen

Överallt! Men mest på olika forum och i gallerier på internet, det finns så många otroligt kreativa människor!


- din stil, förklara

Jag använder mig ofta av "raka linjer" när jag lägger ut papper, foton och så. Lite grafiskt, men sedan blir det inte så till slut i alla fall! Gillar också lager på lager. Jag tycker att det är jättesvårt att beskriva min stil, dessutom ändras den lite efterhand.


- vilka produkter tycker du om

Papper! Både mönstrat och cardstock. Fluidchalk och blommor går det också åt en del... Jag gillar också min QuicKutz, den använder jag ofta.


- trender, vad tror du kommer komma

Ingen aning! Men kanske blir det lite mer tyngd på journalingen, att få in den snyggt på sina layouter. Och jag tycker att det är trendigt att ha en egen stil som syns!


- vad gör du vid en scrapsvacka

Försöker att hitta inspiration från andras alster. Kanske göra ett litet kort eller titta bland alla mina scrap-saker. det kan också vara bra att utgå från en skiss eller att vara med i en utmaning.


- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare

Köp inte för mycket olika saker i början, det är lätt att bli överväldigad av allt som finns. Scrappa heller inte dina favoritfoton det första du gör. Ta det i din egen takt. Har man svårt att veta hur man ska göra i början så kan det vara bra att t.e.x utgå ifrån en skiss och titta på Lo's som andra har gjort.

Här kommer Maries härliga sommarsida, är den inte härlig? Får oss att längta till stranden och allt mys! Tack för att du delar med dig, Marie - och att du finns med oss!!
hallonflicka_strand

{ Helene och Åsa}


Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att läsa mer om dig Marie! Härlig layout om Falsterbo... jag som älskar Falsterbo! ;)

Postat av: Lilo

Jättekul att läsa mer om dig Marie! Din layout är jättefin och somrig! =)

2006-08-21 @ 21:31:56
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Fiffi

Håller med de andra tjejerna! Skoj att läsa om dig och visst är du kanonduktig!

2006-08-21 @ 22:15:58
URL: http://www.metalimo.se
Postat av: Monica

Kul att se att allt fler yngre scrappare dyker upp och inte bara småbarnsmammor (och en och annan annan dam och Tim Holtz)! Du är jätteduktig och inspirerar mig med dina glada och speciella sidor.

2006-08-21 @ 22:40:51
URL: http://www.monnah.com/
Postat av: Ellinor

Underbar layout! Och jättekul att läsa mer om dig!

2006-08-21 @ 23:48:17
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Lotta-R

Vad kul att få veta mer om dig, du har en sån härlig stil!!!!

2006-08-22 @ 00:48:54
Postat av: Cissi

Vilken jättehärlig stil du har!! Kul att få läsa lite om dig också!!! :)

Postat av: Anna (ronjabus)

Roligt att få läsa lite om dig! Tycker också att du är jätte duktig!

2006-08-22 @ 09:00:40
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Så kul att få läsa om dig, du är superduktig - gillar namnet Hallonflicka ;)

2006-08-22 @ 09:30:35
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: JennyB

Håller med de andra om att du är jätteduktig.
En härlig lo om Falsterbo!

2006-08-22 @ 09:39:03
Postat av: Tina

Kul att se lite mer om dig, jättefin layout! :-)

2006-08-22 @ 09:49:03
URL: http://tinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback