{Låt dig inspireras av din omgivning}

Det finns massor i din omgivning som kan inspirera dig och ditt scrappande. Det gäller bara att ta på sig sina ”scrapglasögon” och se alla härliga mönster, färger och former som finns i vår vardag. Öppna även dina ”scrapöron” och lyssna på ljuden och det som sägs av dina nära och kära och även av utomstående. Anteckna gärna i en inspirationsbok om t.ex. barnens underbara dialoger, monologer, kloka tankar och frågor för att sedan föra in och dokumentera det i ditt scrappande. Själv har jag gjort misstaget många gånger och förlitat mig på mitt minne, och tyvärr glömt bort vad som sades och vad som exakt gjordes. Idag bär jag ständigt med mig min lilla inspirationsbok!

Ibland inspireras jag och scrappar utifrån en vacker eller tankeväckande text som jag har hittat (och skrivit ner i min lilla inspirationsbok). 

Jag vill utmana er att göra detsamma! Kanske får texten dig till att tänka på ett speciellt foto som bara ligger och väntar på att bli scrappat. Kanske vill du arrangera ett eller flera foton utifrån texten. Det kan vara så att du fastnar för ett speciellt ord som är perfekt som rubrik eller så vill du använda en del av texten som rubrik eller journaling. Texter är ofta stämningsbetonade och kanske försätts du i en viss stämning och scrappar på ett sätt som du aldrig scrappat förr. Texten kan göra att du associerar till något helt annat än vad texten egentligen handlar om och kanske blir du inspirerad att skriva en lång och personlig journaling.

 

jennyb lyckas

Här ovan är resultatet jag gärna vill visa er när jag lät mig inspireras av Jonas Gardells text:

 

När jag var liten kunde jag trolla.
Jag kunde göra underverk, läka sår och gå på vattnet, färdas obegränsat i tid och rum, jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.
När jag var liten kunde jag trolla.
Det var innan de lärde mig att jag inte kunde.

(skriven av Jonas Gardell)

{JennyB - inspirationsdesigner}

Jenny, stort tack för ditt engagemang och vilja att dela med dig! Att inspireras av sin omgivning är verkligen av stort värde och du hjälper oss att lyckas med det!
{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Ängla

Du har så rätt.

Postat av: Anna-Karin Nilsson

Otroligt fin LO du gjort!
Denna blev min favorit direkt!

2006-08-25 @ 18:55:42
Postat av: Part

Snyggt och stilrent.

2006-08-25 @ 19:05:04
URL: http://partofastory.blogg.se
Postat av: Zarah

Åh, Jenny... Både dina ord och din LO är så VACKRA att jag fick tårar i ögonen!
JAG tror på DIG!

2006-08-25 @ 19:27:40
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: Monica

Underbar text och en vacker och välscrappad LO.

2006-08-25 @ 21:14:08
URL: http://www.monnah.com/
Postat av: Malena

Tack för inspirationen!!!

2006-08-26 @ 16:15:34
URL: http://malenascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback