{Nyfiken på Annie Weis?}

Som ni kanske vet så är Annie Weis med i designteamet på den kommande svenska scraptidningen Scrapbooking mm. Men många vet kanske inte vem Annie är?

Annie är född i Sverige och uppvuxen i Nacka strax utanför Stockholm. Hon är gift med en tysk man och tillsammans har de två döttrar. Annie bor med sin familj i USA sen 1989 då de träffades där (med ett boende i Tyskland och Sverige däremellan). Allt som allt har Annie bott i Kalifornien i 14 år, men säger att hon fortfarande känner sig svensk.

2005 var Annie med i Creating Keepsakes Hall of fame och är även med i Ali Edwards senaste bok A designer's eye for scrapbooking with patterned paper

Som lite insiderinfo kan vi även berätta att Annie kommer ha en egen artikel i det kommande numret av CK, här är två av sidorna (tyvärr måste de förminskas ner så texten är svår att läsa, men ni ser Annies fina layouter i alla fall).

Om att distressa rubons:
sneak1 annie ck

Om att kombinera olika stickers:
sneak2 annie ck

Och så lite ur Annies
2peas-galleri:

annie3

annie2

annie1
 
Tack för att vi får visa upp lite av dina fantastiska alster, Annie!! Och vi är grymt stolta över att du är med i designteamet på Scrapbooking mm...

{Helene och Åsa}

Helenes kommentar: jag berömde Annie för hennes härliga stil och att jag gillar att hon inte fastnat i ett fack utan visar många olika stilar, allt från grafiskt rent till mer dekorerade sidor... Så som jag scrappar :-) Jag själv försöker att inte vara förutsägbar. Annie berättade då att någon beskrev hennes stil som "wanderer", dvs någon som vandrar mellan olika stilar och tekniker, provar  lite här och lite där och som aldrig fastnar. DET tyckte jag var en roligt och härlig beskrivning! Jag brukar kalla min stil - om jag har någon - för grafisk freestyle :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad roligt att läsa mer om dig Annie! Härliga layouter och stilar!

Postat av: badanka

YES! så fina..å inspirerande

2006-08-29 @ 13:18:17
Postat av: Lilo

Ska bli jättekul att få se mer av det du gör Annie!

2006-08-29 @ 13:41:27
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Jättekul att läsa, har varit nyfiken på Annie länge.

2006-08-29 @ 13:52:52
URL: http://mikaelarudhner.blogspot.com/
Postat av: Camilla Jansson

när kommer tidningen och vart kommer de att säljas? ÄLSKAR att scrappa men har oftast svårt med tid ibland!

2006-08-29 @ 14:29:34
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: webmosterhelene

Camilla - menar du Scrapbooking mm? Se mer under Nyheter och trender, där hittar du ett inlägg om Sveriges nya tidning... Så ser du hur du beställer. Tyvärr vet vi inte var den kommer att säljas i lösnummer, men kanske kan förlaget Engvall publishing svara på det. Mail står i inlägget där.

2006-08-29 @ 14:51:42
Postat av: Sara

Såååå läckra sidor!!! Nu längtar man ju ännu mer efter Scrapbooking mm.... ;)

2006-08-29 @ 16:02:06
URL: http://www.lillasara.se
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Så roligt att läsa om dig, Annie och se dina fina alster :) Jag själv, skulle behöva "vandra" lite mer ;)

SB m.m kommer att finnas ute i affärerna den 24 oktober.

2006-08-29 @ 16:15:47
URL: http://pysselgumman.se
Postat av: Monica

Annie är verkligen superduktig! Jag ser mycket fram emot att få se hennes bidrag till tidningen. Och vilket bra namn på någon som scrappar alla möjliga stilar; wanderer! Önskar att jag kunde vara lite mer av en sådan. :D

2006-08-29 @ 17:16:07
URL: http://www.monnah.com/
Postat av: Malena

Jag tyckte väl att namnet var bekant! Och detta gör mig väldigt glad för jag gillade hennes layouter i Ali Edwards bok MYCKET!!!!! WOW vilken tidning det kommer bli!!!!!

2006-08-29 @ 18:42:03
URL: http://malenascrap.blogspot.com
Postat av: Åza

Underbara layouter Annie!
Ser verkligen fram emot den nya svensa scrapbook-tidningen, den kommer att bli så himmla bra med detta super DT.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback