{Veckans utmaning - vecka 50}

Lite sent kommer denna utmaning eftersom blogg.se legat nere några dagar... Men här kommer en utmaning :) Denna vecka är det vår duktiga Ullis som utmanar er:

Den här veckan vill jag utmana er till att använda en av mina favorittekniker, något som är gemensamt för nästan varje LO jag scrappar. Det är något som av många anses vara ganska tabu, nämligen att sätta saker ovanpå fotona! Personligen anser jag att det inte förstör fotot det allra minsta utan att det istället hjälper till att lyfta fram huvudmotivet eftersom man täcker över distraherande element i utkanterna. Jag har gjort ett exempel för att visa er:

ullis_utmaning_v50

På det stora huvudfotot har jag satt scrappers floss, delar av titeln och ett annat foto. Lägg märke till hur dessa element hjälper till att ytterligare rama in och lyfta fram bilden av barnen i mitten av fotot. Även
de mindre korten har jag låtit överlappa varandra för att de ska framträda som en enhet och att det ska vara lätt att följa den röda tråden genom historien! Det vore superkul om ni ville ge detta ett försök, det kanske förändrar er syn på hur "heliga" fotona egentligen är! ;-)

/Ullis

Blir du inspirerad av Ullis härliga utmaning, så skicka oss ditt alster på
[email protected] och märk ditt mail Utmaning vecka 50.
 
Lycka till!
{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Cattis

Sååå himla Läcker!!! =)

2006-12-14 @ 23:00:07
Postat av: Miaa

Det här var en bra utmaning!! Jag ska lägga den i min favvo-mapp, för jag lär inte hinna denna vecka. Frågan är om jag hinner nästa??

2006-12-15 @ 08:15:12
Postat av: Moma

Å Ullis! Så otroligt vackert! Helt underbar lo! Älskar allt på den. Jag gillar också att sätta saker ovanpå fotona fast ibland glömmer jag hur läckert det kan bli. Tack för påminnelsen ;)

2006-12-15 @ 09:18:57
Postat av: Mikaela

Kul utmaning! Hoppar på direkt.

Postat av: Ingela

Superkul idé, sparar på den till jag har mer ork.

2006-12-15 @ 15:56:53
URL: http://coelogyne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback