{Kaffefiltersalbum}

För en tid sen fick vi ett sånt vackert minialbum gjort av kaffefilter i vår mail. Det är så underbart, och vi frågade Erica om vi fick blogga det även om vi inte gjorde det på en gång. Titta och njut. Du är så duktig Erica!

Hej hej!
Jag gjorde detta album till journalingutmaningen En helt vanlig dag som ni hade för ett tag sen, men fick inte fotona inskickade i tid. Jag gjorde ett litet album av kaffefilter och på varje sida skrev jag vad vi gör en helt vanlig dag. Med två små barn varav ett på dagis på förmiddagen blir det ganska samma varje dag. Vilket är skönt, för då vet alla vad som händer och det fungerar.

I filtrena har jag tags där jag skrivit lite vad jag gillar med de olika stunderna på dagen och lite olika grejer som vi har gjort (t ex att jag jobbar i ostaffären varje onsdag eftermiddag).

Bra sätt att bli av med spillpapper också! :)

Erica/ninaerica

ninaerica1

ninaerica2

ninaerica3

ninaerica4

ninaerica5

[Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Riktigt snyggt!

Postat av: Malin

Ska helt klart lifta det. Väldigt fint.

2006-11-25 @ 17:00:11
Postat av: Cicci

Så jättejättefint....och vilken superidé, har länge tänkt på att dokumentera hur våra dagar se ut-----man glömmer ju så lätt:)detta var såååååå inpirerade. Tack för att de delar med dig.

2006-11-25 @ 17:55:56
Postat av: Helena

Åh åh åh,jag blir alldeles lyrisk,vilken fantastisk idé!!!Vilken otrolig fantasi ,och så himla fint.
Nu måste jag genast gå o kika i skåpet o se om vi har några kaffefilter över...Tack för denna inspiration!!

2006-11-25 @ 18:54:37
URL: http://pixelit.se
Postat av: Elisa

Så underbart fina färger och vilken fin idé med "en vanlig dag"! Har du lagt in något "stöd" i filtren? Jag gjorde ett minialbum av kaffefilter själv för ett tag sen, och tyckte att det blev väl sladdrigt. Men visst är det roligt format att jobba i och precis som du säger skönt att få användning för spill!

2006-11-26 @ 08:46:18
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Kajsan

Åh vilken jätte kul idé! Superfint!

2006-11-26 @ 09:22:10
Postat av: claudia79

Åh perfekt; Jag som ska göra två minialbum nu - måste prova detta på ena! Jättefint album du gjort!:-)

2006-11-26 @ 10:35:40
Postat av: Emma Haraldsson

Alltså, hur kommer alla kreativa människor inklusive dig själv på alla idéer! Kanonsött liten gulligt kaffefilter bok!

2006-11-26 @ 13:45:57
Postat av: Fanny

Fantastiskt vackert!

2006-11-26 @ 17:11:50
URL: http://pembadesign.blogspot.comnm
Postat av: ninaerica

Tack så jättemycket för alla otroligt gulliga kommentarer! Jättekul att se något man gjort på den här härliga bloggen!

2006-11-26 @ 20:07:34
Postat av: Miaa

Det är en jätterolig idé att scrappa en vanlig dag! Undrar, som Elisa, har du något inuti filtren som stadgar upp, eller blir det relativt styvt med deko-pappren?
MVH Miaa

2006-11-28 @ 09:32:44
Postat av: Theresa/Pysselgumman

Helt underbart fint!!!!!!!!

2006-12-04 @ 08:47:45
URL: http://www.pysselgumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback