{välja dekorationer?}

Att dekorera sina alster, hur fungerar det? Hur väljer man bokstäver, element och annat till sina sidor? Vad är det layouten säger, eller vad vill du förmedla med den?

Det finns idag så många olika sätt att scrappa på. Oavsettt omman är grafisk, dekorerande eller freestyle så är det alltid valet av få eller flera element som göra helheten.

Har ni tänkt igenom era val, eller är det så att ni bara dekorerar?

Här nedan är några alster, där man redan med rubriken kan förstå valet av dekorationer.

Vi är nyfikna hur ni tänkte, hjälp varandra att inspireras och dela med er av era tips!

{åsa och helene}

99101-776

Här är fokus på att flickan lyfter upp pojken. Med hjälp av en stor pil poängterar hon detta. Även valet av blomman som ringlar sig uppåt.

99101-774
Här är det en liten trött kille. Med klockan längst ner på sidan som bryter av mot det gula  får hon ögat att hamna just där hon vill. Att han sover förmedlas även i det vågiga drömliknande formerna.


Layouter Cindy

Kommentarer
Postat av: Rebecca Bergsland

Vilken super-intressant artikel!

Postat av: Rebecca Bergsland

Jag har aldrig tänkt på det här sättet tidigare, det här gav mig en helt ny insikt. Kanske har jag gjort det undermedvetet lite grann, men nu ska jag definitivt börja tänka på det.

Någon som har några tips?

2006-11-02 @ 07:27:01
URL: http://rebeccabergsland.blogg.se
Postat av: moma

Jag har funderat en hel del på det där eftersom jag fick frågan för en tid sedan, hur jag bygger upp mina loer. Oftast är det fotot i kombination med pappret som ger hur jag dekorerar. För mig är det viktigt att försöka fånga upp detaljer och känslor i fotot och framhäva med dekorationerna. Tex hade jag kinapinnar och kinesiska bokstäver på en lo med foton från en kinakrog.

2006-11-02 @ 11:33:12
URL: http://monma.blogspot.com
Postat av: Williamveronica

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2008-08-27 @ 11:36:51
URL: http://williamveronica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback