{Inspirationsdesigner - JennyB}

Nu har vi kommit fram till duktiga, inspirerande och härliga Jenny!!!

- namn
Jenny Björk

jennyb foto

- hemsida/blogg
ingen länk för tillfället

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
År 2005 började jag scrappa på allvar. Scrappingen blev en naturlig utveckling i mitt kortmakeri som jag hållit på med ett bra tag. Tack vare kortmakeriet fann jag en ljuvlig scrapvärld som bestod av underbara godsaker. Insåg snabbt att det bara var att ge sig hän och slungas in i denna underbara värld, som jag fortfarande befinner mig i.


- vart finner du inspirationen
I vardagen och i min omgivning. Finner även inspiration i tidningar, på nätet och det finns mängder av duktiga scrappare som inspirerar mig.


- din stil, förklara
Min stil ändras hela tiden beroende på vilket humör jag är på och vad jag vill förmedla med min layout och mina foton. Jag gillar det stilrena och det enkla, men samtidigt älskar jag även att scrappa med starka färger, mycket olika mönstrade papper och dekorationer som ger ett lekfullt resultat. Älskar att ”leka” och experimentera vid mitt scrappbord! En sak som jag lägger ner mycket tankeverksamhet på är att få till en rubrik (text) som säger mig mycket och berör mig, både nu och förhoppningsvis i framtiden. Jag har dock jättesvårt för att förklara min stil, då jag anser att jag nog har flera olika stilar. Kanske är det lättare för någon utomstående att med ord beskriva min stil.


- vilka produkter tycker du om
Jag älskar mönstrade papper i alla dess färger. Bara papperna i sig är riktiga konstverk!


- trender, vad tror du kommer komma
Freestyling med mycket text tror jag vi får se mycket utav framöver. Har en känsla av att man själv till stor del kommer att skapa sina dekorationer av t.ex. papper och saker som man har hemma liggandes i lådor. Tror även att vi kommer att få se mycket bling, bling, rubons och motivstämplar (framförallt blommor, doodling/krumelurer) på layouterna.


- vad gör du vid en scrapsvacka
Suger, som en svamp, åt mig en massa intryck och idéer som jag antecknar i min lilla inspirationsbok. Ibland väntar jag ut svackan och ibland attackerar jag den genom att ge mig på en skissutmaning eller tävling.


- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Åhhh, scrappa för nöjes, lustens och din egen skull. Jämför dig inte med alla andra. Jag anser att det är själva processen som är viktigast inte slutprodukten! Ge det tid och vänta med att handla på dig för mycket saker. Man kommer långt med betydelsefulla foton, enfärgade och mönstrade papper.

Kolla in Jennys härliga fina sidor, så fräscha med vitt som bas!!
jennyb sommar1

jennyb sommar2

Tack för att du är med i vårt gäng, Jenny!!!

{Helene och Åsa}


Kommentarer
Postat av: Zarah

Heja Jenny - din lilla inspirationsbomb! Du fascinerar och inspirerar mig ständigt. :)

Postat av: Maria (Mli)

ååå, vad snygga layouter! Jättehärliga färger och bilderna är hur fina som helst.

2006-09-16 @ 12:33:01
Postat av: Theresa (Pysselgumman)

Roligt att läsa om dig och suuuuperfina layouter :)

2006-09-16 @ 18:30:31
URL: http://www.pysselgumman.se
Postat av: Ellinor

Å du gör så mycket fint Jenny! Kul att få läsa lite mer om dig!

2006-09-16 @ 18:40:02
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback