{veckans foto-v38}

Veckans kort handlar om att våga experimentera med korten. Att göra om färgkort till S/V i något redigeringsprogram eller att köpa en s/v rulle till sin vanliga kamera.
Det svart vita kortet ökar kontrasterna och blir effektfulla, mer dramatiska och spännande. Våga lek med korten, testa er fram.
Har man dessutom kort som är svår scrappade, kan det bli hur enkelt som helst om man gör om det till S/V.

hur du gör om kort i PS

99101-407

99101-411

99101-409

99101-410

En expert är Brenda på Twopeas (hennes bilder vi lånat) Om man går in i hennes galleri kan man se bilden i färg och bilden i s/v.
En otroligt duktig fotograf, som vågar komma nära sina motiv.
Brendas galleri


{åsa och helene}

PS -Ni glömmer väl inte att rama in korten å sätta upp på väggen med DS
99101-412


Kommentarer
Postat av: Berit

Hmmm.. skal bildene inn i ramme også... helt klart et glemt kapitel her i huset... :( Men jeg skal ta det med meg - og sette noen bilder i ramme i dag!
Takk for all den flotte inspirasjonen jeg finner her ;)
Klem fra Berit

Postat av: Fanny

Svartvita foton är helt oöverträffat att scrappa... man får ju mycket mera frihet i valet av färg på papperen! Jobbar mycket med svartvitt. Testa också att printa fotona på vitt cardstock, typ Bazzill... funkar bäst när konstrasterna mellan svart och vitt i bilderna är stora. Utskrift på cardstock är också jätteballt för färgbilder!

2006-09-18 @ 11:44:02
URL: http://pembadesign.blogspot.com
Postat av: Sanna F

Jag älskar svartvita foton, fast ibland är det svårt att få bra kontrast tycker jag... men det är väl bara att fortsätta och leka i photoshop....

2006-09-18 @ 14:50:06
URL: http://sannaf.blogspot.com/
Postat av: teres

Gillar sv foton massor, så snyggt! Men som SannaF så tycker jag ofta att det är svårt att få dem klara. Jag tog mig genast an er PS-skola och lekte lite med några kort, har lagt upp på min blogg.

2006-09-18 @ 23:55:30
URL: http://t-strindbergs.blogspot.com
Postat av: Akselalida

It is healthy, I shall come on your site more often, thank.

2009-08-18 @ 10:04:38
URL: http://akselalida.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback