{Redigera en bild så du blir nöjd}

Ibland tar man fotografier som man inte blir riktigt nöjd med. Hade man varit lite närmare så hade känslan varit mycket mer påtaglig. Eller så är färgerna fel? Det är här det är rätt skoj att arbeta i någon form av bildbehandlingsprogram, t.ex. Adobe Photoshop eller JASC Paintshop Pro.

Att ha en digitalkamera med bra upplösning och bra antal pixlar gör att man kan beskära en bild tajt utan att förlora alltför mycket information. Det är en bra förutsättning om man vill beskära mycket i fotografierna.

Här är ett fotografi på mig och min nyfödda systerdotter Leah. Det är alldeles för mycket hår på bilden och tänk om den varit tagen mer tajt. Så man verkligen fick den där mysiga känslan även i fotot.

leah_helene1

Jag har valt att beskära fotot stående för att få bort allt mitt hår och för att få den där känslan av att ha ett litet barn precis under hakan. Jag har även gjort fotot svartvitt för att ge det en klassiskt känsla...
leah_helene2

{Helene}

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback