{Veckans utmaning v15}

Denna vecka är det duktiga Ellisons tur att utmana er, och denna gång handlar det om att använda starka färger!

Blir du inspirerad av Ellisons utmaning så skicka ditt alster till oss på
[email protected]  och märk mailet Utmaning vecka 15.

Den här veckan utmanar jag er att använda starka, gälla färger. Pröva att mixa färger som t.ex. orange/röd/grön tillsammans, eller såsom jag gjort med rosa och orange på den ena layouten. Först kändes det inte så harmoniskt men med turkosa och svarta detaljer blev det rätt häftigt. Andra färgkombinationer kan vara svart/röd/gul eller svart/orange/turkos/röd eller varför inte vit/rosa/turkos.

Blanda på och skapa glada färgsprakande alster.


utman_v15_ellison1

utman_v15_ellison2

/Ellinor


Kommentarer
Postat av: Linda

Jättefina!! :) För mig hade det nog varit en värre utmaning att INTE använda starka färger, fniss.

Postat av: Emmelie

Hej!
Är en tjej som är rätt ny i det här med scrapping men har verkligen hittat en passion! Surfade runt lite och hittade din/er blogg och OJ vad inspiration! Har nu suttit och kollat igenom varenda inlägg och imponerats av alla duktiga scrappare.
Har dock en del frågor.

Eftersom jag är rätt ny i detta har jag inte riktigt listat ut hur alla gör vissa saker. T.ex. alla tjocka stora bokstäver som pryder nästan allas verk, hur görs dom? Är det klippa och klistra som gäller eller finns det mallar och dyl.?
Har nämligen märkt att många har samma typsnitt på dem..

Tack för en jättebra och givande blogg. En dag kanske mitt pyssel också platsar :)

Tack på förhand! /Emmelie

2007-04-13 @ 13:35:12
Postat av: ÅsaF

Superläckra layouter!! Mycket inspiration! :-)

2007-04-13 @ 13:45:47
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Helene

Hej Emmelie!
Vad roligt att du hittat hit!! Fråga oss gärna, så försöker vi svara så gott det går.

Många av de bokstäver vi använder är t.ex. chipboard (tjocka bokstäver gjorda av hård kartong) som sen är målade eller klädda med papper. Bokstäverna kan även vara av vanligt papper, som man stansat ut med olika typer av maskiner osv...

webmosterhelene

2007-04-14 @ 13:16:05
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback