{Mikaelas fotofredag v50}

Hej alla glada!
Efter ett lååååångt uppehåll är Fotofredag tillbaka. Jag och min familj har varit sjuka en lång tid och det har inte funnits tid eller ork att göra roliga saker, men jag tänkte iallafall slänga ut en fotofredag innan jul och sen återkommer fotofredag efter nyår igen.
Jag har nyligen upptäckt att det är väldigt roligt att applicera textures/texturer på mina fotografier, på rätt bild så kan det bli supersnyggt. Jag är helt nybörjare på det här med textur, så jag kan inte svara på några svåra frågor, men jag har hittat några bra länkar längre ner som visar hur man gör. Kolla också in i
Leah Profanicks galleri hon är grym på att göra snygga foton med textur.
Men jag har gjort några foton som jag tänkte visa som jag tycker blev ganska coola.

image2793image2794image2795
image2797

Här finns en video där man kan se hur man gör för att lägga ihop textur och bild, det är kanske inte den snyggaste varianten, men man lär sig lite om hur man gör och så kan man ju sitta och mixtra lite själv sen. Sen kan man ju alltid fotografera sina egna ytor och lägga ihop med sina foton.
Lite länkar:
109 gratis texturer
Snygg 
Vackert foto

Sen måste ni ju såklart lägga upp era fotografier som ni mixtrat med på Flickr.
Trevlig helg! Och såklart GodJul och GottNyttÅr!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Å vad kul att du är tillbaka, har saknat dina tips. Detta var ju superläckert!

Postat av: gluGirl/Linda

Jag är hopplöst efter med fotofredagarna men ska ta mig i kragen nu. Jätteroligt att du är tillbaka!

2007-12-14 @ 15:52:00
URL: http://glugirl.blogspot.com
Postat av: Susanne H

Så coolt! Det måste jag testa.

2007-12-14 @ 17:09:02
URL: http://snuffehar.blogspot.com/
Postat av: AnnaB

Gud så häftigt. Och vad bra videon var. Har lärt mig flera ANDRA saker som jag inte alls kunde... Tusen tack för dina fantastiskt braiga tips!!!

2007-12-14 @ 19:48:25
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Nilla

Snyggt!

2007-12-15 @ 17:31:16
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback