{Inspirationsdesigner - Julia}

De kommande dagarna har vi äran att få presentera ett fantastiskt tillskott till våra inspirationsdesigners, och idag vill vi passa på och presentera Julia! Vi har länge haft ögonen på Julia, som har ett fantastiskt öga för färg och form!

- namn
Julia Eriksson
julia

- hemsida/blogg
http://juliasviktigasida.blogspot.com/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag började scrappa hösten 2003. Helene visade upp sin nya hobby och jag fastnade direkt :) Ända sen jag var liten har jag varit fånigt förtjust i pennor, papper och små pysselprylar men jag har aldrig tidigare haft någon hobby. Jag hade även jobbat upp ett stort intresse för fotografering och jag nöjer mig inte med att sitta och titta på alla underbara bilder på datorn.

- vart finner du inspirationen
Jag finner inspiration i mina foton, färger som finns överallt, andras LO's. Inredningstidningar och reklam tycker jag kan vara verkligt inspirerande. Man ser allt på ett annat sätt när man scrappar, lite sjukligt ibland faktiskt ;)

- din stil, förklara
Ja, hur är min stil?! Jag vet inte själv hur jag ska kategorisera den, och jag vet ärligt talat inte om jag vill det. Men i de flesta kommentarer jag får om mina skapelser är att det är ordet stilrent som dyker upp, så det får bli det ordet som bäst beskriver mina sidor. Men jag kan säga att jag gör inte alltför romantiska sidor eller så mycket freestyle. Jag är nog för petig och kontrollerad för att släppa loss helt och hållet :)

- vilka produkter tycker du om

Jag älskar papper!!! Jag låter ofta mönstrade papper dekorera sidorna som jag gör. Sen är jag som alla andra och använder det mesta som finns att få tag på: chipboard, knappar, band, rub-ons, blommor mm. Just nu ser jag mig som en "nykter shopoholic" Efter ett långt köpstopp så har shoppandet minskat drastiskt, men inte helt försvunnit ;)

- trender, vad tror du kommer komma
Jag tror att vi kommer gå tillbaka till det mer enkla och att freestylandet kommer minska. Allt glitter som är poppis nu tror jag kommer försvinna.

- vad gör du vid en scrapsvacka
Vid en svacka brukar jag ta fram foton och papper, sätta tillbaka foton och papper och så brukar jag hålla på ett tag innan det lossnar :) Jag brukar även surfa runt och titta på andras skapelser. Men om jag känner (vilket jag gör ibland) att jag inte alls vill och det inte är roligt då låter jag sakerna vara tills jag blir sugen igen.

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Titta runt och sug in allt som finns! Det finns så mycket ideér att få av andra, och sen måste man sätta sig ner och fundera vad man vill göra och för vem man ska göra det. När man tittar runt så ser man ganska fort saker som man gillar och saker som man inte gillar. Sen är det bara att dyka ner i träsket och vara beredd, för man tar sig inte så lätt upp!

Och så visar vi en av Julias vackra LO:s, titta och njut!!!
presLO_julia

Välkommen i gänget, Julia!

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Peterlina

Grattis! Vad kul! Ska bli jättespännande att se vad du hittar på! :)

Postat av: Marie

Vilken härlig layout Julia. Välkommen, ska bli spännande att få inspireras av dig! :)

2007-02-25 @ 22:12:16
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: Anonym

Underbar layout. Varmt välkommen!

2007-02-25 @ 22:32:13
Postat av: JennyB

Underbar layout. Varmt välkommen!

2007-02-25 @ 22:32:51
Postat av: Morfen

Vad skoj! Grattis Julia! Ska bli jättespännande att se dina alster.

2007-02-26 @ 08:26:00
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Monica

Grattis Julia! Jag gillar din stil...

2007-02-26 @ 08:37:40
URL: http://monnah.blogsome.com
Postat av: annika5064

Jättekul att läsa om och underbara laouter gör du!
Annika

2007-02-26 @ 08:53:32
Postat av: annika5064

Layouter menar jag förstås...

2007-02-26 @ 08:54:22
Postat av: ullis

Grattis och välkommen i gänget Julia!

2007-02-26 @ 10:20:09
URL: http://ullis-scrapblog.blogspot.com
Postat av: Miaa

Jättegrattis, Julia! Jag är säker på att vi som kommer hit för att inpireras och titta kommer att få se lika inspirerande och fina alster av dig, som den här ovanför!! Jag gillade att du tog upp dom röda "lingonen" från pappret! Jättefint!!
MVH Miaa

2007-02-26 @ 11:57:59
Postat av: LillBlomman

Vad kul med ännu en superduktig tjej att inspireras av!

2007-02-26 @ 18:27:45
Postat av: ethel

Grattis - vilka fina layouter du har på din blogg!

2007-02-26 @ 18:49:59
URL: http://ethelb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback