{Inspirationsdesigner - Sandra/Sasha}

Idag har vi äran att visa vår näst sista nya inspirationstjej, nämligen en oerhört duktig designer vid namn Sandra/Sasha. Hur duktig som helst!

- namn
Sandra Lundell (kallar mig Sasha på div. forum)
foto_sasha

- hemsida/blogg
http://www.familjenlundell.se/sandra  

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Hittade sidor om denna underbara hobby på nätet och började med det första riktiga albumet i januari 2005. Har som många andra scrappare alltid varit pysslig av mig och ser detta som en perfekt hobby eftersom jag dessutom gärna vill dokumentera barnens uppväxt ordentligt.

- vart finner du inspirationen
Överallt. Mina foton, papper och övriga scrapgrejer. Gillar att klicka runt i olika gallerier och bloggar och samla på mig LO:s som jag gillar. Går det segt med mina egna sidor så bläddrar jag igenom inspirationsmappen och får ofta lite nytändning. Gillar också att delta i skiss- och scrapliftutmaningar. Självklart läser jag också gärna scraptidningar för inspiration.

- din stil, förklara
Jag scrappar ofta ganska vardagliga händelser och sidorna kretsar kring mina barn, vad de lärt sig eller gjort, m.m. Försöker hitta de där små sakerna i vår vardag som annars hade glömts bort.
Jag har ofta ett stort fokusfoto och några små som beskriver händelsen lite mer detaljerat. Skriver ut alla foton hemma så det händer att jag mixtrar lite med fotot i Photoshop först. Jag gillar mönstrade papper och tycker om att blanda från olika leverantörer på en och samma sida. Försöker skapa en stämning på sidan genom att hitta rätt papper. Väljer också dekorationer som passar temat och fotona eller på annat sätt förstärker känslan jag vill förmedla.

- vilka produkter tycker du om
Basic Greys papper har jag svårt att låta bli, tycker om att använda deras enfärgade mönsterpapper som grund då jag tycker att de ger mer liv åt sidan än ett helt enfärgat cardstock. Men utan Bazzill så klarar jag mig nog inte... Annars använder jag mycket chipbords just nu, dymon brukar också få vara med på ett hörn, och naturligvis utskurna titlar eller dekorationer från min CraftROBO.

- trender, vad tror du kommer komma
Jag hoppas och tror att den relativt nya trenden med skärmaskiner typ CraftROBO för med sig att man kommer göra mer egna dekorationer, istället för att köpa chipboards skär man ut egna i flera lager, man kan dekorera med egendesignade swirls, blommor, tags o.s.v. En dröm vore om det kom relativt prisvärda skärmaskiner som klarar fler material som tyg och filt m.m.

- vad gör du vid en scrapsvacka
Försöker hitta utmaningar som jag känner för att hänga på, kanske scrapliftar någon eller använder en skiss som tilltalar mig. Eftersom jag nu också gör kort så brukar det vara skönt att få pyssla med det ett tag också. Känns ibland lite mer kravlöst än att skapa en hel LO.

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Våga vara med på utmaningar på forum och bloggar! Genom att scraplifta eller följa skisser så har mycket av arbetet redan gjorts. Man kommer igång snabbare och slipper fundera ut grunden själv. Man kan också lära sig mycket på det som mer erfaren scrappare genom att få nya utmaningar eller t.ex. våga testa någon annans stil!

Och så en underbart härlig presentationssida från Sasha, så ni ser vilken underbar stil hon har!!
presLO_sasha

Välkommen i gänget!!!

{Helene och Åsa}

Kommentarer
Postat av: Claudia79

ÅH vad roligt, Sandra!! Du är så duktig och har så fina detaljer på dina LO:s!!:)

2007-03-01 @ 03:36:49
Postat av: ethel

Vad kul - ser fram emot att inspireras av dig!

Postat av: karin

Va kul att du kommit med här!! Har bara väntat på det, du är ju såå duktig!

2007-03-01 @ 08:45:26
Postat av: Aase

Vilka fina Lo du har, var ute och kollade på din sida också. Ser fram emot att scraplifta dem och hoppas det är ok. Ängel60

2007-03-01 @ 12:54:46
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Marie

Vilken härliga layout! Ser fram emot mer! Välkommen i gänget.

2007-03-05 @ 07:39:34
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: Cissi

Sasha dina layouter är bara så underbara!! Kul att du är med här!!

2007-03-08 @ 01:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback