{Veckans utmaning v11}

Denna vecka är det Jenny som utmanar er att tänka i andra banor än de gamla vanliga vad gäller färger för "givna" teman. Hur blir du inspirerad av Jennys utmaning? Visa oss ditt alster på [email protected] och märk ditt mail Veckans utmaning v11. Kanske vill du scrappa klassiska julfärger till sommarfotona, eller orange till vinterfotona... Eller kanske väljer du - som Jenny - att scrappa rosa till en pojksida.... Vi är nyfikna på din tolkning!

{Helene och Åsa}

Rosa är en mysig och härlig färg, det tycker både sonen och jag. Ändå är det sällan (eller nästan aldrig) som jag scrappar i rosa till honom. Ska jag vara ärlig, är det istället de traditionella pojkfärgerna som kommer fram. Tema rosa till pojke, utmanar mig till att bryta mot mina inlärda ?fördomar? ? rosa till flickor och blått till pojkar.
utmaning_v11_jennyb

/JennyB

Kommentarer
Postat av: Skumpis

Åh, vad kul! Jag scrappar gärna rosa till sonen men problemet är att han sällan/aldrig har rosa kläder på sig. Och det är ofta kläderna som får bestämma pappersval när jag scrappar. Jag gjorde en rosa nyss men jag gör gärna en till :-)
Jättefin LO du gjort Jenny!!!

2007-03-14 @ 20:53:15
Postat av: A-L

Helt underbar LO!

2007-03-14 @ 22:28:10
Postat av: Fotografinnan

Va roligt! Jag har alltid avfärdat scrappbooking som nåt amerikanskt påfund för utråkade hemmafruar som inte vågar vara konstnärer men ändå vill pyssla..men nu när jag ser det här blir jag faktiskt fashinerad. Det är ju jättevackra fashinerande saker. Bra jobbat!

Postat av: AnnaB

Supervacker layout! Helt rätt att bryta det blå-rosa invanda och trista mönstret tycker jag!

2007-03-15 @ 08:57:47
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: ethel

LO:en är helt underbar, verkligen superfin.

2007-03-15 @ 09:20:25
URL: http://ethelb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback