{Veckans utmaning v41}

Denna vecka är det Ulrika som bjuder på en härlig teknikutmaning, nämligen att använda sk "masker" på sin sida!

För att vara med på utmaningen, skicka ditt alster till oss på
[email protected] och märk ditt mail Veckans utmaning v41. Vi vill att ditt alster är 500 pixlar på bredden.

Deadline: tisdagen den 16/10-07 kl 21,00

Veckans utmaning är att använda masker. En mask är motsatsen till schablon eller stencil. Det vill säga att när du använder den med någon typ av färg målar du runt den och motivet framträder på det omålade området. När det gäller schabloner/stenciler är det ju motivet som är utskuret och som fylls med färg.

Låter det krångligt? Det är det inte. Här kommer två layouter där jag använt mig av masker och akrylfärg. På "ingen pool?" har jag använt en färdig mask från Heidi Swapp medan jag på "tomater" har använt utstansade cirklar som mask och målat med akrylfärg runt.

Hoppas du blir inspirerad till att göra en layout eller kort med den här tekniken. Det finns massor med saker som kan användas som masker eller så skär du ut ett motiv, för hand eller med någon skärmaskin.

Lycka till!
/Ulrika

utman_v41_ulrika1

utman_v41_ulrika2

Kommentarer
Postat av: Anne Lise

Håper virkelig jeg rekker denne utfordringen! Slike utfordringer gjør at jeg får scrappet litt.. Og jeg trenger å trene litt på å bruke maling på en kreativ måte! LOene du viser her er nydelige!

Postat av: AnnaB

Å så härliga de här är! Otto är ju bara så fin! Och det målade är supersnyggt.

2007-10-11 @ 21:39:56
URL: http://annab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback