{Veckans utmaning v44}

Denna vecka är det Lily/Marie som bjuder på en härlig utmaning, nämligen att använda de saker du har på ditt ostädade scrapbord.

Skicka erat alster till oss på
[email protected] och märk mailet Veckans utmaning v44, senast tisdagen den 6/12-07 kl 21,00 vill vi få ditt alster. Glöm inte att förminska ditt alster till 500 pixlar på bredden.

Lily/Marie skriver:
Släpp loss och skapa!
Min utmaning denna vecka ska få er att strunta i prestationskrav.

Bara skapa för att det är kul. Släppa loss fantasin!

Brukar ditt skrivbord se ut så här:

utman_v44_lily1

Dra då nytta av det i min utmaning. Du får nämligen bara skapa med det som finns på scrapbordet. Inte ta fram något från skåpen eller lådorna. Är du lite mer ordningsam än jag *harkel* så får du skapa ett par layouter och LÅTA BLI att städa efter dig. Se det som terapi. Eller en ursäkt. ;-)

Ta ett foto du vill scrappa och leta igenom högarna på bordet - sätt igång och skapa något.

För mig är det så befriande att göra så här. Jag slipper beslutsångesten (har så mycket att välja mellan - vet inte hur alla sakerna hamnat hemma hos mig? Måste vara sambon som smyger in papper och dekorationer i min pysselhörna) och kraven på att det ska bli ett "mästerverk". Jag leker loss på ett annat sätt än vanligt. Jag får tänka i kreativa banor och försöka hitta lösningar.

Första gången jag gjorde den här utmaningen var i somras och då blev layouten så här:
utman_v44_lily2

Då hade jag något att bita i då jag hade jag inga papper på scrapbordet (alla mina papper på golvet i högar för att omorganiseras) och jag hade knappt några bokstäver till rubriken. Lösningen blev en clearlayout eftersom jag hade laminerade overhead på bordet. Rubriken som jag tänkt vara "Första jordgubben" fick bara bli 1:a med rubons. Den rosa fjärilen låg trasig på bordet, hade inte hunnit kasta den... men den gör ju sig bra här!

Denna gång var det lite enklare, då jag inte städat bordet sen tre projekt tillbaka. Plus att jag då jobbat med många av mina favoriter. Så här blev dagens layout:

utman_v44_lily3

Denna gång hade jag tillgång till många papper från American Crafts, hambly rubons, lite bling och fyra brads. Filtbandet låg nyinköpt på bordet. (hurra!). Bokstäver i form av rubons, chipboard och egenhändigt utklippta av baksidan till Love, elsie rubons. Jag saknade clearstampsen och magnetstämplarna... Hade gärna haft fler metalldekorationer också... men regler är till för att följas. :-)

Blir du också sugen på att skapa bara för att det är så himla kul? Då är det här en utmaning för dig!

Lycka till!
/Marie

Sen måste vi få visa Fridas LO, hon utmanades av Maries utmaning oxå! :)
utman_v44_lilys_frida

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, då hade jag fått stöka till först (jag är lite FÖR ordningssam)! :)

Postat av: Minerva

Hahaa, har precis haft århundradets städning så skrivbordet är i perfekt ordning (än så länge...).

2007-11-01 @ 11:09:44
Postat av: maxell

Här har vi en som måste städa undan för varje gång som det pysslas... Annars vore det här en underbar utmaning att bita tag i. Fast jag kanske kan tänja reglerna lite och köra på vad som finns i min sk "överblivet"-låda? :)

2007-11-01 @ 11:35:40
URL: http://maxellexam.blogspot.com/
Postat av: JENN

*hihi* det här blir lätt!
För jag har superstökigt på mitt skrivbord just nu. Där ligger grejer framdragna från minst 5 layouter samt en massa som jag dragit fram men en använt. Det svåraste är att få plats o arbeta ;-)
Skall verkligen haka på denna utmaning!

2007-11-01 @ 13:26:43
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: JENN

jaha ja, nu var man klar *s*
Det blev en liten scraplift av Silje/Vanlije (http://www.flickr.com/photos/ohxcrap/) o det tog mig endast 30 min. KUL!! Kanske ger mig på en till i kväll *s*

2007-11-01 @ 14:12:46
URL: http://jakobsmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback