{Inspirationsdesigner - joggemia}

Idag tänkte vi låta Mia/joggemia presentera sig... Hon gör härliga kort och LO:s med fokus på fotografier och färg.

Namn:
Mia Nilsson, joggemia


Hemsida:
http://joggemia.wordpress.com

Började scrappa:
Jag började scrappa hösten 2005 och göra kort ca ett år senare. Det som fick mig att börja var att jag "halkade" in på en sida på nätet som handlade om just scrapbooking. Jag kände direkt att detta vore något för mig och när jag fick se att en nybörjarkurs skulle börja i kommunen anmälde jag mig direkt....vilket jag givetvis inte har ångrat. =)

Inspiration:
Min inspiration hittar jag nästan överallt. Jag besöker andras bloggar och div. gallerier. Inspirationen kan komma från tidningar/böcker eller från en känsla. Att beställa nya papper eller dekorationer kan också sätta fart på kreativiteten. Min stil: Jag tycker att jag har en ganska enkel stil med mycket "space". Lager på lager är alltså inte riktigt "jag". Jag är ganska sparsmakad med dekorationer. Produkter som jag ofta använder är blommor, brads, svart eller vit penna. Även min Cuttlebug blir flitigt använd.

Trender:

Vad gäller trender så kommer det ju nya hela tiden. Visst tycker jag det är kul att testa nya grejor men jag gör det inte för att det är en trend...jag måste själv känna för det.

Scrapsvacka:
Ja, en sådan hamnar man ju i då och då. Jag brukar då spana in andras bloggar eller div. gallerier, både svenska och utländska. Jag kan också sätta mig vid datorn och rita några nya skisser. Det händer även att jag utmanar mig själv att göra något som är totalt olikt mig vad gäller scrapstilen. Att shoppa lite nya papper, dekorationer, stämplar etc kan också göra att jag kommer ur svackan.

Nybörjartips:
Att inte köpa på sig för mycket i början! Jag handlade jättemycket på Tradera när jag började och det mesta blev bara liggande. Man kan också försöka hitta någon kurs i närheten för att komma igång och få tips och idéer. Man kan också hitta mycket bra på nätet, både tips och inspiration. Japp, detta var lite om mig. =)

Mia visar här ett kort och en LO som representerar hennes härliga scrapstil!





Du är varmt välkommet i vårt härliga gäng, Mia!

Kommentarer
Postat av: Morfen

Joggemia är grym!! Så roligt att få se hennes alster här också. :D

Postat av: Monnah

Så roligt att du är här! Ännu roligare tycker jag att det är att jag sett din utveckling under hela "scrapkarriären". (Fast du var duktig redan från början. Mimmi sa: Mia, hon kommer att fortsätta scrappa då kursen är slut!)

2008-12-15 @ 23:50:41
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Mia

Tack båda...vad gulliga ni är! Monnah- jag har mycket att tacka dig och din syster för! Hälsa henne! =)

2008-12-16 @ 07:25:39
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Anne/anneh

Grattiskramar Mia!

2008-12-16 @ 10:42:35
URL: http://annesscrapperi.blogspot.com
Postat av: Milla

Härligt!! Stort grattis!

2008-12-16 @ 11:05:43
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Annika

Välkommen i gänget! Annika

2008-12-16 @ 20:20:48
URL: http://annika5064.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback