{Inspirationsdesigner - MarieG}

- namn + nick
Marie Gustafsson/MarieG


- hemsida / blogg
http://marieg-scrapblog.blogspot.com/

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa

2003 ramlade jag över ett repotage om scrapbooking i tidningen Land - på den vägen är det!

- vart finner du inspirationen
Inspirationen finns i min omgivning och inom mig. Det kan vara ett klädesplagg någon bär, naturen, något barnen säger.... Jag hittar även mycket inspiration hos mina scrapvänner och på nätet.

- din stil, förklara och vilka produkter tycker du om
Min stil är ganska dekorerad, lite romantisk och lager på lager. Jag gillar att använda flera olika mönstrade papper, blommor och swirls på mina layouter. Just nu blir det mycket bling och pearlmaker. Ofta har jag åxå en eller flera cirklar med på mina layouter. Jag scrappar gärna i jordnära, lite dova färger.

- trender, vad tror du kommer komma
Jag tror att vi kommer få se layouter med många bilder på framöver. Även i andra format än vad vi är vana vid. Vi blir snabbt fler scrappare i Sverige och marknaden kommer bli större här när det gäller material och olika event. När det gäller material så tror jag det kommer bli en trend att använda det man har hemma, sådant som inte är tänkt som scrapmaterial.

- vad gör du vid en scrapsvacka

Jag läser en bok, städar scrapbordet och inväntar att lusten ska komma tillbaks! Det gör den - Alltid!! .

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare

Surfa runt och titta i gallerier och bloggar. Hitta din egen stil och var nöjd med det du skapar. Glöm inte att HA ROLIGT!!!! Det viktigaste är inte att producera en massa utan att må bra under tiden!

Här visar Marie en härlig och typisk Marie-LO


Varmt välkommen i vårt härliga gäng, Marie!

Kommentarer
Postat av: Annika

Välkommen till oss! Ska bli kul att se vad du hittar på!

Annika

Postat av: Annika

Välkommen till oss! Ska bli kul att se vad du hittar på!

Annika

2008-12-16 @ 20:19:43
URL: http://annika5064.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback