{Inspirationsdesigner - Mette}

Nu har turen kommit till Mette att få visa upp sig :-) En tjej som under lång tid troget skapade utifrån swe:s utmaningar och vi fick upp ögonen för henne och hennes alster!

- namn + nick
Mette Kallander. På en del forum heter jag mettka...


- hemsida / blogg
http://mettka.blogg.se

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag började scrappa i jan/febr 2007 då jag gick en kurs här i Västerås. Jag kan bara säga att jag fastnade för den här härliga hobbyn på en gång! :)

- vart finner du inspirationen
Jag läser tidningar - mina favoriter är Memory Makers och Scrapbook Trends. Tidningarna lusläser jag för att hitta kul detaljer, teman mm. Jag surfar även runt på nätet för att hitta inspiration. Det finns så många duktiga scrappare här i Sverige som ger mig inspiration. :)

- din stil, förklara och vilka produkter tycker du om
Min stil är nog lite Shabby... Jag älskar rivna, trasiga kanter som jag färgar med Fluid Chalk. Jag kommer ofta tillbaka till de dova naturnära färgerna som jag tycker passar med min stil. Men sen ibland vill jag bara scrappa i någon helt annan färg! :) Mina favorit-produkter just nu är bling, chipboards, thickers och Fluid Chalk.

- trender, vad tror du kommer komma
Oj, svårt att säga.... Men clearstamps blir ju bara större och större och finns i så himla många olika motiv. Chipboards kommer ju också i fler och fler motiv...

- vad gör du vid en scrapsvacka
Tar en paus från scrapbordet och sätter mig och läser tidningar.

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
Att inte tänka så mycket på att det inte blir så som andra gör... Alla har vi vår egen stil, och i scrapbooking är ingenting fel! Så länge du själv förmedlar och får ur dig det du vill med ditt scrappande så är det bra! :)

Så ska ni såklart kolla in denna ljuvliga LO som Mette visar, helt i hennes stil!


Varmt välkommen i gänget, Mette!

Kommentarer
Postat av: Morfen

Vad härligt Mette, grattis till både dig & Swescrap!!

2008-12-16 @ 15:47:46
Postat av: Annika

Välkommen till oss! Jättekul att du är med!

Annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback