{Inspirationsdesigner - susny}

Nu ber vi att få presentera Susanne/susny, som skapar LO:s i både färgstarka och dova skalor!

- namn + nick
Jag heter Susanne Nyman men använder nicket Susny på nätet.


- hemsida / blogg
http://susny.blogspot.com

- började scrappa när, och vad fick dig att börja scrappa
Jag gjorde min första beställning på scrapsaker våren 2006. Hittade hobbyn genom ett gravid- och småbarnsforum där några nyblivna mammor visade upp sina Lo'er. Jag som aldrig haft någon hobby fastnade direkt även om det tog tid innan jag vågade skära i de fina papperna. Jag scrappar först och främst för mig själv, för att ge utlopp för min kreativitet. Sedan är det är en stor bonus att sluprodukten är något mina barn och min släkt och mina vänner har glädje utav.

- vart finner du inspirationen
Jag inspireras mycket av mina foton eftersom det är dem jag utgår från i mitt skapande. Sedan är jag medlem på många svenska forum och där finner jag inspiration dagligen. Det finns så många talangfulla scrappare och kortmakare där ute i de svenska hemmen. Oftast snappar jag upp små detaljer som jag sedan använder i mitt skapande.

- din stil, förklara och vilka produkter tycker du om
Jag tycker det är svårt att beskriva min stil för jag tycker jag hela tiden utvecklas. Just nu gillar jag det dova färgskalorna även om jag egentligen älskar färg i alla dess nyanser. Jag har varit inne i en "skitig" period då jag har knölat papper, skrapat med edge scrapert och chalkat. Jag märker nu en övergång till att jag väljer att markera mina lager med rena skär och cardstock istället, även om jag fortfarande jobbar med vikta och knölade mönsterpapper. Den viktigaste delen i mitt skapande är faktiskt papper i alla dess former. Lager på lager och gärna två eller tre olika mönsterpapper tillsammans med cardstock. Sedan blir det mest detaljer, just nu är jag frälst i mina öljetter som jag använder tillsammans med band eller snöre. Använder också en hel del spets och journalingspots. Sedan fyller jag på med blommor eller chipboard- eller grungeboardfigurer.

- trender, vad tror du kommer komma
Åhh, vad svårt. Jag tror att mycket "gammalt" är på väg tillbaks. Öljetter är absolut på ingång tex. Motivstämplar inom scrapvärlden är också något som är på ingång. Metall börjar också komma, främst pga Tim Holtz. Annars är det nog en del trender som är stora just nu som jag tror kommer hålla i sig ett tag. Som lager-på-lager, blingswirlar, mist och thickers.

- vad gör du vid en scrapsvacka
Först och främst tar jag en paus. Rensar och städar bland mina scrapsaker. Surfar runt mycket på forum och i bloggar. Kommer inte inspirationen tillbaks så brukar jag efter en period "tvångsskapa", dvs sätta mig med en skiss, lift eller annan utmaning och tvinga mig själv att skapa. Andra tips kan vara att framkalla nya fotografier, eller göra en shoppingtur efter nya papper eller några roliga dekorationer.

- nybörjartips du skulle vilja ge nya scrappare
För mig är det viktigt med bra basverktyg. Jag skulle inte klara mig utan min skärmaskin och min sax. Att hitta de limprodukter som passar en är också en stor del. Jag har gått igenom flera olika limprodukter innan jag hittade det som var rätt för mig. När det gäller själva skapandet tycker jag fotografierna är viktiga. Se till att du alltid har kopior, på datorn eller som negativ, av de kort du scrappar. Då kan du alltid vara mer fri i ditt skapande. Var inte rädd för att beskära korten eller placera text eller dekorationer ovanpå fotot. Titta runt i forumen och på bloggar och inspireras. Tycker man det är svårt att fylla ut Lo'en eller svårt att hitta den egna stilen så är scraplift ett utmärkt vertyg. Men kom ihåg att skapa fritt! Det ska vara roligt att scrappa.

Här visar Susanne en av sina underbara sidor, den visar hennes stil perfekt


Jättevarmt välkommen i gänget, Susanne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback